Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

nogen der kan hjælpe køb af vare/bogføre

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jun 15
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folk herinde.

jeg står i den situation at jeg gerne vil købe vare til min webshop for første gang .

Jeg har ikke fået tilføjet mit cvr til den privat bank konto som jeg gerne vil bruge som firma konto endnu, 

og jeg venter stadig på det kreditkort som jeg har bestilt, skulle det være et problem? 

min leverandør tager imod paypal, og da jeg ikke kan betale med kort lige nu har jeg tænkt mig at overføre penge til paypal via bank overførelse, og så købe varerne på den måde. 

er der nogen problemmer med at købe på den måde? da jeg har altid har fået afvide at det er bedst at købe fra sin firma konto hvergang, ville jeg høre om der kunne være noget besvær. 

og ang, bogføring, er jeg stadig i meget i tvivl om hvordan det her skal bogføres (diner o )

håber nogen gider at hjælpe en fuldstændig nybegynder.

Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

risikoen er at du ikke får bogført korrekt når du vil alt selv og at du derfor ender med noget rod - men der er intet i vejen for at betale ting selv når du har personlig viskomhed

Du bogfører det du betaler selv via status - egenkapital - mellemregning - en konto der hedder PRIVAT INDSKUD som modpost til dine indkøb når du betaler selv - og så kan du tage penge fra bank til dig selv og stille den konto i nul når du har penge  overfører du fra "firmabank" til paypal hver gang - gang for gang - så burde det dog være let og ikke være privat udlæg jo

Det er klart nemmest for en ny - at køre alt over EN konto for så kan man se at banken hele tiden stemmer med bogføringen. Får man rod i bogføringen, så koster det mere at rette den op, end det ville ha kostet at lade andre tage sig af det online fra start

Lidt begynder skat og moms http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/helt-basalt-om-moms-og-skat-for.html 

og hvordan beskattes man så i personlig virksomhed -http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html 

de kan i alle fald give dig lidt mere kød på benet

vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Jun 15
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ville du så anbefalde jeg fik en til at gøre det for mig? altså en bogholder? eller er det en revisor jeg skal ha fat i? (søger helst billigst mulighed) og hvad ville du tro prisen var hvis jeg fik en til at gøre det for mig. ( er en lille enkeltmands virksomhed som vil sælge slips ) regner nok med ca 30-50 salg pr måned.

jeg har ikke helt styr på det der med at bogføre som sagt, men jeg SKAL bogføre alt køb af varer som jeg vil videresælge ikke? også selvom hvis jeg nu evt køber fra privat ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ville finde en bogholder som er billigst - online - og ja du skal bogføre alle køb og salg og alt som har med handel at gøre, uanset fra private eller firmaer  med noget navn og adresse (eller cpr) bare noget der kan identificere sælger + brug net bank

Bogholder online billigst

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Jun 15
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for hjælpen john kan du at du har flere bøger end dem du har link til, har du en bog der indholder alt om opstart af enkeltmands virksomhed? må helst gerne være i online form.

og har også spørgsmål til bogholdere, hvis jeg nu køber mig til en bogholder, så skal jeg overhovedet ikke lave noget som helst i virksomheden? altså skrift mæssigt? 

lad os nu sige jeg køber vare ind, så skal jeg så bare sende det jeg har købt til min bogholder altså sende fakturen, og så vil han eller hun tage sig af det, er det sådan det fungere? 

mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

FredDK:
tak for hjælpen john kan du at du har flere bøger end dem du har link til, har du en bog der indholder alt om opstart af enkeltmands virksomhed? må helst gerne være i online form.
Denne skulle meget gerne kunne bringe dig sikkert gennem stiftelse af enkeltmands som e-bog - letlæst på iPad, computer, tablet osv https://www.saxo.com/dk/personlig-virksomhed-enkeltmands-is_pdf_9788740489989 

Hvad du skal lave selv kan du aftale med en bogholder online. Det kan være ALT fra kun at lægge bilag i fællesmappe i skyen til at du laver noget selv og bogholder kontrollerer osv - men det kan sagtens bare være, at du køber ind og lægger bilag for det + for salg - i skyen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Holstebro
Tilmeldt 28. Sep 13
Indlæg ialt: 5
Fra  PlusRegnskabet Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Har sendt dig en PB

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)