Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal et årsregnskab for udgifter indeholde?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jun 15
Indlæg ialt: 267
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal til at lave et årsregnskab for mine udgifter i år, men vil gerne lige høre helt præcist hvad det skal indeholde. Er det f.eks. nok at man bare giver det en kategori som f.eks. "server" og så prisen for udgiften og den dato hvor jeg modtog fakturen.

Venlig hilsen,

Anders Cool

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

det korrekte er at bruge et regnskabsprogram som f-eks. Dinero - men ja det er som udgangspunkt nok - i alle fald i personlig virksomhed hvor bogføringsloven skal overholdes. Du har bilaget - og så bogføring  -Server som udgift - og bogfører så korrekt momsmæssigt (f.eks. hvis du køber server i DK med dansk moms - eller hvis det er en ydelse du betaler til udlandet - med importmoms - afhængigt af EU eller uden for hver sin) Det med momsen skal være korrekt med hvis du er momsregistreret

- og når udgiften så er på konto Server - så er modposten status konto som du betaler fra - f.eks bank

For ikke ret mange penge får du en online bogholder til at klare det i gratis program Dinero

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jun 15
Indlæg ialt: 267
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt det med momsregistrering er blevet løst med SKAT nu. Men lige tilbage til det her, kunne/må man ikke også godt bruge Excel til at lave det? Og de services jeg køber er mest fra udenlandske virksomheder, så jeg har modtaget fakturene på min mail.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

det kan man - men du får jo ikke din moms korrekt automatisk så du skal sidde og udregne den og angive helt manuelt hvor et program gør det hele for dig + du skal rode med at få sammenhæng mellem drift og status i excel - så din bank osv stemmer - hvis ikke en skattekontrol skal være besværlig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jun 15
Indlæg ialt: 267
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal ikke betale moms. Kunne man egentlig godt tage ens bank transaktioner til services/udgifterne, og så indsætte det i et excel ark?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal som jeg husker alt (at du omsætter klart over 50 t per år (faktisk tilmed tjener langt mere osv)  - bogføre og angive moms af dit salg uden moms til EU + hvis du sælger til private - moms  - og muligvis jo også importmoms af dit køb af server i EU  så du skal i høj grad bogføre og angive moms. Du må finde en der kan hjælpe dig igang vil jeg sige

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)