Hej Amino,
Pt. bruger jeg Dinero, men jeg synes det er for besværligt at oprette en ny faktura for hver gang, der er et salg. Eks. 100-150 salg på kort tid, hvor det tager 2-3 min. pr. faktura. Mit spørgsmål er, om det kan gøres lettere? Hvis 100-150 forskellige personer køber en t-shirt, er det så nødvendigt, at jeg går ind og oprette en faktura i Dinero, som bilag for købet, hvis skat en dag skulle tage fat i mig? Eller er det muligt ved dags ende, at sige x antal t-shirts til x antal kr = samlet beløb på x. og så slå det ind i regnskabet sidst på dagen? - Hvis den løsning er OK, hvordan sikrer jeg mig så bilag, hvis jeg en dag bliver bedt af skat om at dokumentere for salg af t-shirts? Hvis I har brug for at jeg uddyber, så sig endelig til :) Mvh |
du skal jo bruge et bilag til den der køber af dig - i en eller anden form - så køber har noget at betale ud fra - med moms synligt og hvad der kan være
Det må du jo ha enten elektronisk - og så må du kunne printe en samlet liste over alle salg og bogføre den liste samlet - men du kan ikke f.eks. kun bogføre ud fra bank eller andet- du skal ha noget over de enkelte salg - og dine kunder skal ha noget
Om du så bogfører DEN liste på en gang hvis moms og alt er ens - så er det helt frit frem at "klipse" bilagene fysisk eller elektronisk sammen med samlebilaget
vh John Hannover