Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af privat udlæg ved køb?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har været ude og handle varer hjem til min shop, men da jeg skal betale, opdager jeg at der ikke er penge nok på firmakontoen. Jeg vælger så at betale med mit private dankort, men er nu i tvivl om hvordan jeg bogføre det i mit regnskab, da det er firmaet der skal betale.

Min egen ide er at "overføre" beløbet på min mellemkonto, og så vælge mellemkontoen som betalingskonto, når købet skal tastes ind i mit regnskabssystem. Men er det korrekt ?

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Kort svar JA - længere:

Jeg kan ikke huske om du er personlig virksomhed eller selskab - I selskab bruger du konto UDLÆG og så når der er penge i banken, så udligner du dit udlæg ved at betale fra firma til privat bank og udligne konto for udlæg

Så længe der er udlæg og ikke noget der ligner blivende lån, så er det altså bare udlægskonto - er det egentligt lån i selskab, så skal du oprette et lån med rente - men ikke for kortere udlæg

I personlig virksomhed, der bogfører du bare i status, egenkapital - mellemregning - privat indskud som modkonto til købet (hvor du ellers ville ha brugt bank som modkonto) og der kan du vente så længe du vil, med at flytte penge tilbage fra virksomhedsbank til privat og udligne privat udlæg

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)