Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Råd søges i forbindelse med udvikling af APP

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Sep 13
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Søger gode råd i forbindelse med lancering af APP. I samarbejde med en partner/investor arbejdes der pt. på at skitsere layout og funktioner inden første møde med kommende leverandør.

Men vi er begge på bar bund med hvad evt. prisniveau vil være. Det er rart at have bare lidt at forholde sig til inden beslutninger tages omkring den pris en evt. leverandør tilbyder. Så hvis nogen med kendskab til branchen evt. kan sende privat besked med priseksempler på apps så skal jeg nok selv sammenholde det med hvor omfattende vores bliver. Det behøves ikke være super nøjagtigt – men det betyder noget for os om vi skal af med 50.000 eller 250.000 :-)

En anden ting. Hvordan er det mht. fortrolighed? Vi synes jo selv at ideen er god, så hvordan forhindrer vi bedst at en potentiel leverandør blot hapser ideen?

En sidste ting. Hvad er jeres tanker om at tage en leverandør med ind som partner på projektet. Der vil nemlig være rigtig meget videreudvikling samt der skal bruges rigtig meget serverkraft.

Jeg modtager også helt generelle råd/erfaringer med kyshånd :-)

Tilmeldt 16. Oct 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

De apps jeg har været med til har tilbuddet været i Timepris. 

Hvor hver funktion er opdelt og estimeret til en hvis arbejdsmængde.

På den måde kan du nemmere sammenligne de forskellige udviklere.
Samt se om den ene eller anden udvikler er helt ude på et sidespor.

Der efter er det op til jer om det er en timepris i vil give. Bemærk det er kun et Estimat. 
Jeg vil på det kraftigste anbefale at i får aftalen som en fast pris ud fra det estimat der er givet. 

Således at i ikke betaler for at udvikleren ikke har tænkt det helt igennem og kommer til at bruge 25 timer på en funktion der er opgivet til 5. (Det går meget sjælendt den anden vej)

Jeg sender dig også lige en pm på hvordan det kunne se ud. 

Omkring fortrolighed. 
Google NDA. Du bør kunne finde en standard aftale der er rimeligt omfattende. 
Kort sagt så er det en underskrift på at udvikleren ikke må kommunikere det omtalte projekt videre eller bruge det så frem i ikke får en aftale på plads. 


Tilmeldt 16. Oct 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Funktion Est. timer Beskrivelse Noter Funktion pris
Mobilepay integration 5 kr 1.500,00
Tilmeld Kursus 4 kr 1.200,00
Deltager Liste 2 kr 600,00
Tidsplan 2 kr 600,00
Information om kursus 1 kr 300,00
Mobile App - Pris kr 4.200,00
Timepris kr 300,00
Mobile App - Timer 14


Det er hurtigt kastet sammen, men det skulle gerne give dig en idé. 

Der er selvfølgelig en del at tage hensyn til og time prisen kan variere. 

Med hensyn til server driften efterfølgende samt videreudvikling er et partner skab ved første udkast ganske fornuftigt. 
Men som udvikler får man rigtigt mange af de her tilbud. Det er usikre penge i forhold til tid. Så at binde hele projektet op omkring den betalings model tror jeg du får svært ved. 

Der er det nok mere sandsynligt at du betaler for udviklingen. Der efter laver en drift aftale hvor der ligger nogle udviklings timer i. Det er sikre penge for udvikleren og det vil du nok få nemmere ved at komme igennem med. 

Tilmeldt 29. Mar 15
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du er meget velkommen til at sende mig en e-mail (m@nsted.dk) eller give mig et kald: 26174462. Så kan jeg se om jeg kan hjælpe :)

Jeg har lavet apps siden 2009 - og du kan finde mit website her: moonsted.com.

Glæder mig til at høre fra dig!

//Mathias

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Awezom

Som udgangspunkt plejer man godt at kunne få den 1 version af sin app for omkring 50.000 (selvfølgelig meget afhængigt type og ambitionsniveau), denne vil ofte være en meget "tynd" løsning der giver jeg det i beder om (og det er jo sjældent det man har brug for).

Min anbefaling er som regel at i forsøger at arbejde i sprint, dvs 1 version er meget tynd, og vær klar på at den ikke bliver det i drømmer om - så sæt derfor penge af til en version 2 og 3 også, personligt ville jeg nok ikke sætte mindre end 100.000 af til udvikling - men igen - beløb størrelsen afhænger af rigtigt mange ting. Dertil kommer så at i også skal have et budget til markedsføring, hjemmeside, og alt det andet udenom, og uden at kende noget til jeres løsning vil min forventning være at i nok skal forvente at bruge nogenlunde det samme her.

mht fortrolighed, så skal I ikke være så bekymrede. I syntes ganske sikkert ideen er fremragende, men fremragende ideer er der masser af, og de er ikke noget værd i sig selv. Det der kræves for at få succes, er branchekendskab, markedsføring, entusiasme og alt det udenom - og her kommer udvikleren til kort. Uanset hvor god en løsning han vil kunne lave er det ikke nok til at få succes - langt fra. 

Ideer har i sig selv ingen værdi, det er i eksekveringen af ideen af værdien opnåes. 

mht at tage en udvikler med ind som partner, så er det da helt sikkert en mulighed, men også en vej der indeholder mange risici (I bliver uenige, fordeling af ejer-andele/overskud i forhold til den mængde arbejde der lægges, ændringer i scope/interesse osv osv).

De fleste dygtige udviklere har i dag rimeligt travlt enten med egne apps eller med deres egen karrierer. Så skal i have fat i en dygtig, så er det nok lettere at finde en der vil starte op som freelancer, eller at finde et mindre softwarehus der vil kunne udvikle løsningen for jer - og i den forbindelse, glem alt om at aflønne dem med en andel af et måske kommende overskud, den slags løfter kan de ikke betale husleje med.

Anyway, så held og lykke med jeres projekt

//Morten

Tilmeldt 3. Sep 13
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Kelvin Nielsen:

De apps jeg har været med til har tilbuddet været i Timepris. 

Hvor hver funktion er opdelt og estimeret til en hvis arbejdsmængde.

På den måde kan du nemmere sammenligne de forskellige udviklere.
Samt se om den ene eller anden udvikler er helt ude på et sidespor.

Der efter er det op til jer om det er en timepris i vil give. Bemærk det er kun et Estimat. 
Jeg vil på det kraftigste anbefale at i får aftalen som en fast pris ud fra det estimat der er givet. 

Således at i ikke betaler for at udvikleren ikke har tænkt det helt igennem og kommer til at bruge 25 timer på en funktion der er opgivet til 5. (Det går meget sjælendt den anden vej)

Jeg sender dig også lige en pm på hvordan det kunne se ud. 

Omkring fortrolighed. 
Google NDA. Du bør kunne finde en standard aftale der er rimeligt omfattende. 
Kort sagt så er det en underskrift på at udvikleren ikke må kommunikere det omtalte projekt videre eller bruge det så frem i ikke får en aftale på plads. 


Hej Kelvin

Mange tak for feedback. Det virker som en rigtig god måde at lave det på. At have pris/time på hver funktion. Selvom tingene selvfølgelig overlapper hinanden nogle steder så virker det til at være den mest overskuelige måde for begge parter at lave det på.

Tak for tippet omkring Google NDA. Det må jeg hellere få tjekket ud! :-)

Tilmeldt 3. Sep 13
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Kelvin Nielsen:

Funktion Est. timer Beskrivelse Noter Funktion pris
Mobilepay integration 5 kr 1.500,00
Tilmeld Kursus 4 kr 1.200,00
Deltager Liste 2 kr 600,00
Tidsplan 2 kr 600,00
Information om kursus 1 kr 300,00
Mobile App - Pris kr 4.200,00
Timepris kr 300,00
Mobile App - Timer 14


Det er hurtigt kastet sammen, men det skulle gerne give dig en idé. 

Der er selvfølgelig en del at tage hensyn til og time prisen kan variere. 

Med hensyn til server driften efterfølgende samt videreudvikling er et partner skab ved første udkast ganske fornuftigt. 
Men som udvikler får man rigtigt mange af de her tilbud. Det er usikre penge i forhold til tid. Så at binde hele projektet op omkring den betalings model tror jeg du får svært ved. 

Der er det nok mere sandsynligt at du betaler for udviklingen. Der efter laver en drift aftale hvor der ligger nogle udviklings timer i. Det er sikre penge for udvikleren og det vil du nok få nemmere ved at komme igennem med. 

Endnu et super input - tak for det Kelvin! :-)

Det er også tanken at vi skal oppebære de primære omkostninger ifbm. et evt. samarbejde. Men ifth. videreudvikling og server omkostninger kunne det være rart at det blev holdt billigere for os mod at de f.eks. har en procentdel i appen. Men ved slet ikke om det er muligt ved nogen :-)

Tilmeldt 3. Sep 13
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Moonsted:

Hej

Du er meget velkommen til at sende mig en e-mail (m@nsted.dk) eller give mig et kald: 26174462. Så kan jeg se om jeg kan hjælpe :)

Jeg har lavet apps siden 2009 - og du kan finde mit website her: moonsted.com.

Glæder mig til at høre fra dig!

//Mathias

Du bliver skrevet på listen :-) Der går nok noget tid før vi er klar til at kontakte potentielle leverandører. Hvilken by er du i? 

Tilmeldt 3. Sep 13
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Hjorth Nielsen:

Hejsa Awezom

Som udgangspunkt plejer man godt at kunne få den 1 version af sin app for omkring 50.000 (selvfølgelig meget afhængigt type og ambitionsniveau), denne vil ofte være en meget "tynd" løsning der giver jeg det i beder om (og det er jo sjældent det man har brug for).

Min anbefaling er som regel at i forsøger at arbejde i sprint, dvs 1 version er meget tynd, og vær klar på at den ikke bliver det i drømmer om - så sæt derfor penge af til en version 2 og 3 også, personligt ville jeg nok ikke sætte mindre end 100.000 af til udvikling - men igen - beløb størrelsen afhænger af rigtigt mange ting. Dertil kommer så at i også skal have et budget til markedsføring, hjemmeside, og alt det andet udenom, og uden at kende noget til jeres løsning vil min forventning være at i nok skal forvente at bruge nogenlunde det samme her.

mht fortrolighed, så skal I ikke være så bekymrede. I syntes ganske sikkert ideen er fremragende, men fremragende ideer er der masser af, og de er ikke noget værd i sig selv. Det der kræves for at få succes, er branchekendskab, markedsføring, entusiasme og alt det udenom - og her kommer udvikleren til kort. Uanset hvor god en løsning han vil kunne lave er det ikke nok til at få succes - langt fra. 

Ideer har i sig selv ingen værdi, det er i eksekveringen af ideen af værdien opnåes. 

mht at tage en udvikler med ind som partner, så er det da helt sikkert en mulighed, men også en vej der indeholder mange risici (I bliver uenige, fordeling af ejer-andele/overskud i forhold til den mængde arbejde der lægges, ændringer i scope/interesse osv osv).

De fleste dygtige udviklere har i dag rimeligt travlt enten med egne apps eller med deres egen karrierer. Så skal i have fat i en dygtig, så er det nok lettere at finde en der vil starte op som freelancer, eller at finde et mindre softwarehus der vil kunne udvikle løsningen for jer - og i den forbindelse, glem alt om at aflønne dem med en andel af et måske kommende overskud, den slags løfter kan de ikke betale husleje med.

Anyway, så held og lykke med jeres projekt

//Morten

Hej Morten

Tak for svar :-) Vi prøver også at holde version 1 så skrabet som muligt. Tror du har ret i at man hellere skal få tingene af sted i stedet for at bøvle med at få lavet det for komplekst fra start af. Faktisk var det med markedsføringen også en af grundende til at en samarbejdsaftale ville være rart. Vi betaler gerne lidt ekstra for at arbejde med folk der har ført apps frem med succes før. Pengene kan jo være godt givet ud :-)

Som udgangspunkt ville vi jo foretrække et softwarehus, gerne et med erfaring i at drive egne succesfulde apps. Men ja, det bliver nok svært at få et decideret partnerskab op at køre.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)