Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kopiering af hjemmeside - hvad stiller man op?!

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 2. Sep 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen

Jeg har i en længere periode haft et problem med, at en person eller lignende har kopieret min blog. Dette vil sige at en har taget hele mit feed med billeder, design, tekster mm. og udgiver sig for at være mig, med få ændringer.

Det er UTROLIG tydeligt at se, at denne blog (www.fashionablecorner.com) er en direkte kopi af min blog, bl.a. ved at mit copyright mm. kan ses på kopisiden.

Og jeg har prøvet alt efterhånden. Jeg har kontaket "personen" som står som kontaktperson bag siden, jeg har kontaktet hostsiden bag (Go Daddy), jeg har endda oprettet en sag hos Politiet, men intet har hjulpet. Jeg er selvfølgelig ikke glad for tanken om double content og kan ikke lide, at der er en eller noget derude, som bruger mit materiale, billeder af mig mm.

Nu er spørgsmålet bare, hvad gør jeg? Hvem kan jeg kontakte ang. dette problem og kan det virkelig passe, at jeg skal betale en advokat, for at få denne side lukket?

Jeg håber I har nogle guldkorn, som kan hjælpe mig 

Mvh Julie 

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Stop det der med at ligge hele indlæg i Feed...  Så forsvinder problemet nok af sig selv. Tvivler på personen / personerne bag vil sidde og kopiere din blog manuelt.

Smid vandmærke på billederne, med din hjmmeside adresse på. Så kan folk i det mindste se at billederne er derfra når de bliver kopieret.

Fra Randers
Tilmeldt 26. Dec 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil foreslå dig at lave et indlæg, hvor du forklarer problemet - det vil højt sandsynligt blive set af personer, som følger det "falske sted" :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Julie

Du kan lægge en kode i din tekst. Fx 'jeg undersøger lige indkomne emails'. Forbogstaverne i teksten danner ordet julie. Herefter skriver du en Hotmail til dig selv (tidsstempel), hvor du forklarer hvad du gør.

Kopieres teksten kan det let spores og overdrages til advokat. Hvad billeder angår kan du lægge nogle pixels ind over.... Det er lidt det samme som visse kortudbydere på nettet har gjort. De har oprettet ikke-eksisterende landsbyer i Midtengland. Når kortene kopieres og disse ikke eksisterende byer findes hos tyven, så er sagen jo klar.

 

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 29. Jun 15
Indlæg ialt: 267
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Du laver bare negativ SEO på hans side

Fra København
Tilmeldt 19. Feb 11
Indlæg ialt: 43
Fra  Net Media Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmmmm umiddelbart en dårlig ide, der kan give bagslag og samtidig så det løser det heller ikke problemet med duplicate content!

Du skal nærmere gøre som der bliver skrevet længere oppe i tråden. Tag kontakt til fashion seller, han virker til at have helt styr over det. Han har bl.a lige udgivet dette indlæg på marketers.dk http://marketers.dk/blog/kraenkelser-ophavsret/

Prissammenligning på køkkenmaskiner og meget andet hos madmaskiner.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 481
Fra  GamerMus.dk Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke selv meget erfaring med sager som disse men hvis man kunne finde frem til personen og kontakte ham/hende, ville det være, forhåbentligt, den nemmeste løsning? :-)


Rettelse: Grunden til jeg kommer med dette forslag er fordi jeg har fundet frem til personen der ejer sitet. Jeg vil selvfølgelig ikke smide informationer op i tilfælde af at det er imod reglerne og personen måske ikke gør det i ond tro. Vi laver jo alle fejl. :-)

Find den gamer mus der passer til dine behov.

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)