Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan SKAT trække penge fra bankkonto ved gæld?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Sep 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg står i den situation at jeg står i gæld til SKAT.

Det skete da jeg i min virksomhed tilbød kunderne en service der i høj grad var tilknyttet håndværkerfradraget. Så da de i 13/14/15 snakkede og gjorde ved omkring at fjerne håndværkerfradraget og jeg ved ikke hvad, betød det at mange af mine kunder faldte fra og det gik ned af bakke.

Nu er jeg godt nok kommet videre derfra, og er i kontakt med SKAT om at lave en afdragsordning på min gæld til dem. 

Mit spørgsmål er, om SKAT vil kunne trække penge fra min konto/opsparing og selv inddrage nogle penge, selvom jeg har fået aftalt en afdragsordning og betaler til dem? Jeg har en opsparing som mildest talt ville give mig rynker hvis den pludselig forsvandt i SKATS lommer. Jeg ved at de kan lave lønindeholdelse, (det har de ikke gjort).

Håber mit spørgsmål fremstår tydeligt og at nogen kender svaret. 

mvh

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Kelder:

Mit spørgsmål er, om SKAT vil kunne trække penge fra min konto/opsparing og selv inddrage nogle penge, selvom jeg har fået aftalt en afdragsordning og betaler til dem? Jeg har en opsparing som mildest talt ville give mig rynker hvis den pludselig forsvandt i SKATS lommer. Jeg ved at de kan lave lønindeholdelse, (det har de ikke gjort).

Hvis du har indgået en afdragsaftale med Skat, så trække de ikke bare yderligere fra en opsparing.

Og så længe du overholder betingelserne i afdragsaftalen, så vil Skat ikke foretage sig noget med mindre de mener aftalen er indgået under forkerte forudsætninger, altså du har givet dem forkerte formue og indkomstoplysninger ved aftalens indgåelse.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:
Hvis du har indgået en afdragsaftale med Skat, så trække de ikke bare yderligere fra en opsparing.

Lad os nu være med mere præcise og sige at JA - det kan SKAT godt, hvis ikke der er tale om en konto som er beskyttet mod udlæg (eksempelvis pensionsopsparing). Dette også selv om der er indgået afdragsordning og denne overholdes. 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Lad os nu være med mere præcise og sige at JA - det kan SKAT godt, hvis ikke der er tale om en konto som er beskyttet mod udlæg (eksempelvis pensionsopsparing). Dette også selv om der er indgået afdragsordning og denne overholdes. 

Jeg er ikke uenig, rent juridisk i hvert fald.

Men er den administrative praksis ikke knap så hård? umiddelbart har jeg aldrig hørt om yderligere inddrivelse, ved en overholdt afdragsaftale, med mindre der er sket ændringer i formue eller indkomstforhold (eksempelvis modregning i overskydende skat eller lign.)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:
Men er den administrative praksis ikke knap så hård?

Hvis det går efter bogen så bør SKAT allerede være opmærksomme på kontoen forud for indgåelse af afdragsordning og herunder overveje om der skal/kan foretages udlæg. 

Er der først indgået en aftale og SKAT havde kendskab til kontoen forud så sker der næppe noget efterfølgende, hvis en aftale overholdes.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)