Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad med momsen skal den afregnes ved "gaver" frem for rabat?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

gennemgået af Whiskey og jeg vil mene det skal være regulære reklameartiker med navn og ikke tilgift af tilfældig vare som del af en handel - men HVORFOR spørger jeg bare?- Han tager jo 500 kr for handlen og så er der moms af 500 kr og om han giver EN ting eller TO ting for de 500 kr ændrer vel intet så hvorfor så kompliceret og ikke bare sige - du får den ting til 500 kr og istedet for rabat får du en xx oveni - og så behandle det som salg af de to ting til 500 kr

Momsen bliver ikke anderledes end ved salg til 500 kr og gave oven i hvis du har ret i der ikke skal beregnet moms af gaven - helt samme moms af de 500 kr - vareforbrug bliver ikke anderledes - så hvorfor komplicere? 

Jeg kan sagtens følge tankegangen, mens hvis du læser skat's meddelelse så gør det nødvendigvis ingen forskel om man vælger den ene eller anden model som du foreslår. En tilgift kan sagtens risikere at skulle behandles på samme måde som en gave der gives seperat, hvilket fremgår af meddelelsen.

I øvrigt er skat's meddelelse indarbejdet i juridisk vejledning og jeg har ikke fundet nogen domme som støtter jeres argument om at der skal være tryk/logo på varen. Endvidere fremgår det jo også momssystemdirektivet artikel 16 at det der i momsloven betegnes som reklameartikler eller lign betegnes i momssystemdirektivet som "gave"

Så jeg fastholder min holdning og kan på ingen måde af tidligere indlæg se hvad der skulle begrunde artikler med logo, navn m.m. udelukkende er omfattet af undtagelsen i momslovens § 5, stk. 1.

Cookie - John Hannover:

Tænk hvis skat- som jeg mener risiko er - siger Det er en gave du giver en forretningforbindelse til 100 kr uden reklame - 0 momsfradrag og kvart udgiftsfradrag - du sælger en ting - og så giver du en helt ren gave.

Så ville de jo gå imod deres egen vejledning i meddelelsen "momsmæssig behandling af salgsfremmende ordninger". Den tror jeg ikke på!

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej tak til alle indlæg 

jeg må nok studere svaren ´lidt mere for jeg er ikke helt sikker på hvad der er rigtig 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)