Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny webshop: Færdig design gennem Dandomain eller programmeret fra bunden?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Sep 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har startet en ny virksomhed. I den forbindelse skal jeg have lave en webshop. Jeg har helt fra start tænkt, at jeg vil anvende et design fra Dandomain. Jeg har her mulighed for, at anvende et færdigt design, hvor jeg blot skal indsætte billeder, tekster, ændre farve mm. Derudover kan det integreres med pakkelabels og bogførings systemet e-conomic, hvilket jeg ønsker at benytte. Der er mulighed for dankort/visa betaling. 

Jeg er dog kommet i den situation, da jeg ikke synes de færdiglavet designs fra Dandomain passer til mine ønsker. 


Om min kommende webshop:
- Skal sælge 6 forskellige produkter/abb. Der vil ikke blive skiftet ud i produktlisten.
- Siden skal være simpel og køb skal kunne foregå gennem 3-trin-vejledning. Har derfor ikke brug for en vareliste(oversigt til venstre)
- Betaling skal kunne ske gennem dankort/visa (gerne også mobilepay/swipp)
- Mulighed for at få en mobil brugervenlig webshop.
- Skal kunne integreres med e-conomic og pakkelabels.dk
- Skal kunne integreres med integram/facebook, så man på webshoppen kan se indlæg fra tilfredse kunder.
- SKAL VÆRE NEMT for mig at anvende efter opførelsen.

SÅ KOMMER SPØRGSMÅLET:
- Skal jeg finde én programmør, der kan programmere i webshop8 fra Dandomain ELLER skal jeg finde én person, der kan programmere én webshop fra bunden?
Jeg vægter let brugervenlighed, men også pris over sigt højst.

Håber på, at få nogle gode svar


Mvh Charlotte

Tilmeldt 1. Sep 15
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Brugervenligheden burde være det samme hvis du finder en programmør, men kender folk som tidligere har gjort brug af færdiglavet sider fra Dandomain, og det skal siges at de ikke var særlige glade for det. Det virkede alt for uprofessionelt. Vil klart anbefale du finder dig en programmør, men ulempen ved det er så prisen, det koster en del hvis du vil have noget designrig.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Charlotte:

SÅ KOMMER SPØRGSMÅLET:
- Skal jeg finde én programmør, der kan programmere i webshop8 fra Dandomain ELLER skal jeg finde én person, der kan programmere én webshop fra bunden?
Jeg vægter let brugervenlighed, men også pris over sigt højst.

Hej Charlotte

Først og fremmest kunne det være en stor fordel hvis du evt. kunne linke til nogle webshop hvor designet tiltaler dig i stil med det design du selv ønsker på din nye webshop. 

Du står overfor det klassiske valg mellem et låst CMS såsom DanDomain eller en Open Source løsning såsom WordPress, Prestashop mm. Du vil kunne finde fagfolk der vil argumenterer for begge varianter, så det er tit en god idé også at søge efter lidt forbruger respons i dette regi. 

Fordelene ved at benytte dig af fx. WordPress med tilhørende WooCommerce, er at du tilnærmelsesvis har ubegrænsede muligheder i forhold til designet, funktioner og opsætning. Da meget af kildekoden er udarbejde på forhånd kan du typisk få rigtig meget for pengene ved at få en udvikler til at lave en WordPress løsning eksempelvis. Endvidere er du ikke afhængig af en månedlig løbende betaling, som du er ved DanDomain. 

Vigtigst af alt er at du selv står som ejer af hele din webshop, og ikke blot "bor til leje". 

Jeg kommer gerne med et uforpligtende oplæg til hvorledes vi kunne udarbejde en WordPress løsning til dig. Som udgangspunkt kan jeg sætte flueben ved alle dine punkter herover. 

Hvis du vil høre mere så smid mig en mail på:  simon@erhvervshjemmesider.dk, eller giv mig et kald på tlf. 27 58 02 92. 

Uanset hvad ønsker jeg dig held og lykke med din kommende webshop :-) 

Fra Odense
Tilmeldt 3. Mar 14
Indlæg ialt: 236
Fra  Bombgirl.dk Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal gøre dig tanker om budgettet både til anskaffelse og den efterfølgende drift. Hvor meget du vil/kan afsætte til det.

Fx arbejder jeg selv i Magento, men tror den ligger i den dyre enden. Hvor vidt den er "nem" at arbejde i, kommer nok an på ens kunnen og erfaring/baggrund. For når man først finder ud af principperne i systemet synes jeg det er relativt nemt at gå til. 
Jeg er selv lige ved at teste et nyt tema/theme af og synes det går fint fremad. Jeg er først lige startet op så det er primært skallen jeg arbejder på Fx nogle links er ikke på plads endnu. Du kan se det her: www.b2b.bombgirl.dk.  

Wordpress vil jeg mene er nemmere at gå til for uerfaren. Dog kender jeg ikke prisen niveauet for dette, altså hosting, udvikling, drift osv.

Og som du kan se på Simons referencer kan der laves noget der er rigtigt flot. Uden at kende Simon har jeg en god fornemmelse af at det har han helt styr på. 

Distributør af sexet og frækt lingeri og dameundertøj.
www.bombgirl.dk & www.demoniq.dk.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)