Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import i EU?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har tidligere undersøgt import og told af varer fra USA samt måden at importere på. Hvordan forgår det inde for EU ? Nogen der kender til det? Er der told på og hvordan udregnes moms? Jeg tænker fx fra Tyskland og England

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. May 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Der Findes ingen told (udover at du handler med Schweiz) moms er der heller ingen når du handler udenfor de danske grænser.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Man skal vel betale noget import moms?

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej linket er rigtig fint men for mig som starter helt fra bunden er det lidt for teknisk til mig:)men som jeg forstår det skal jeg oplyse firma/CVR nr og få sælger til at undlade moms fra deres land, istedet skal jeg selv lægge "import moms" på 25% af varerne? Men er det så købs værdien som jeg har betalt eller salgs værdien?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

korrekt med at oplyse dit CVR med DK sat foran og du skal så angive importmoms som er 25% af varenspris inkl alle omkostninger (fragt og gebye (og kun for uden for EU også told) Det lægger du på under importmoms som ligger i gruppen salgsmoms, og hvis du er momsregistreret, så lægger du helt samme beløb til din købsmoms

Som nævnt klarer de fleste regnskabsprogrammer det automatisk ved brug af konto for varer fra EU f.eks.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

saymoin

Nå du er så grøn og uerfaren som du er, bør du sætte dig ind i reglerne ved f.eks at læse SKATS vejledning eller Statsvæksts vejledning.

https://startvaekst.virk.dk/drift/oekonomi/moms-og-skat/moms-ved-handel-med-udlandet

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)