Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er reglerne for varemærke og hvordan og hvor billigt kan man få det

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 29. Dec 10
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg har et navn og en ide hvordan kan jeg få patent på den og hvad koster det. 

Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamesjameson:

Hvis jeg har et navn og en ide hvordan kan jeg få patent på den og hvad koster det. 

navn er i sig selv beskyttet ved ibrugtagning - og kan yderligere beskyttes ved varemærkeregistrering som letter i tilfælde af retssag men ellers er man beskyttet ved ibrugtagning  det har intet med patent at gøre

En Idé kan ikke beskyttes, men man kan få underskrevet NDA af den man fortætter ideen til - omend det ofte bare stopper ting - se http://johnhannover.blogspot.dk/2015/02/fortrolighedserklring-nda.html

 se evt om vare mærke og patent (patent er kun ved ren teknik som er nyt og har opfinderhøjde, ikke for ideer.  http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/Designvaremaerkebeskyttelse.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Dec 10
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et firma navn og nogle produkter der  passser til jeg vil gerne have det hele beskyttet. 

Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du stifter dit firma i selskabsform (IVS, ApS, A/S) giver det visse rettigheder til navnet i dk. (Enkeltmandsvirksomhed giver ingen særlige rettigheder til navnet.)

Supplerer du med eu-varemærkebeskyttelse af navnet står du stærkt. Også over for meget beslægtede navne, som typisk vil blive afvist i varemærkeansøgninger, hvis de lægger for tæt op af dit navn.

Du kan på samme vis beskytte dine produktnavne.

---

Normalt henviser jeg ofte til John Hannovers blog og svar, men at satse på at ibrugtagelse af navnet alene giver dig holdbare rettigheder er ikke korrekt.

Prøv at tage en snak med: http://vaekstjura.dk/ 

Deres bidrag med information om ophavsretspørgsmål og hvordan du forholder dig i tilfælde af krænkelse (juf) har været en stor hjælp for mange på amino.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Hansen:
Normalt henviser jeg ofte til John Hannovers blog og svar, men at satse på at ibrugtagelse af navnet alene giver dig holdbare rettigheder er ikke korrekt.
det er som jeg skriver - lettere i retten med varemærkeregistrering, men kan man bevise man har ibrugtaget før andre, så har man altså rettigheden helt lovligt   http://www.markedsforingsretten.dk/bogen/9.html 

En dansk eneret til et varemærke kan erhverves på to måder, dels ved at mærket tages i brug (»ibrugtagning«), dels ved at det registreres (»registrering«), jf. varemærkelovens § 3, stk. 1.

Man skal nogen gange vælge - omkostninger - og risiko for balade - men ibrugtagning giver ret - det er helt klart - den eneste reele forskel er - om man kan bevise man tog det i brug før andre og faktisk havde det i brug - 

det gælder dog også de som er registrerede - er de ikke i brug i 5 år kan man få dem afregistreret 

Retten opnået ved ibrugtagning er også godt gennemgået langt på side 9 - inkl. hvordan man fører bevis osv http://www.chashude.dk/~/media/Files/PDF-Publikationer/Vaerd_at_vide_om_rettigheder.ashx i denne

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

John, i praksis får du ikke ved ibrugtagning afklaret om dit navn krænker et andet navn/varemærke. Det gør du i begrænset grad ved selskabsreg. og i højere grad ved varemærkeansøgning.

Med andre ord, så er det kun hvis du reelt har valgt et 100% unikt navn du kan håndhæve dit ret alene baseret på ibrugtagning.

Men hvor mange vælger et navn der ikke læner sig op af et andet i samme eller beslægtet branche.Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

det er helt korrekt - men det ændrer ikke ved, at hvis man iøvrigt har googlet og har checket varemærkerregister og navnereg (og CVR) så er ibrugtagning fuldt tilstrækkeligt. 

Det er helt klart, at registrering giver en test mere og kan lette en retssag - men ibrugtagning er fuldt nok i masser af fald, og bruges skam lystigt af mange. 

man skal ikke gøre det hvis man ved man læner sig op af andre - men det synes jeg da også de  fleste faktisk undgår.

Det er en pris?? - lidt som revisor - sikrere end selv at lave regnskab - registrering af navn, sikrere end ibrugtagning - Registrering af design - sikrere end ibrugtagning, men tager du sidstnævnte, så registrerer meget få europæiske tøjmærker deres design - de udgår fra ibrugtagning og den automatiske 3 års beskyttelse

Penge spørgsmål - og er man usikker på man tager andres - er jeg helt enig i altid at checke.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal du bare registrerer et dansk varemærke, kan du med fordel tage fat i Patent- og varemærkestyrelsen, de har god rådgivning, services og guides, og det er gratis...

Skal du derimod ud i EU varemærker, og rammer du bare et lidt ømt ord, så bør du søge rådgivning hos en advokat med speciale i IP ret... Glem alt om "normale" advokater, for det er virkelig nørdet, kompliceret og kryptisk. Og dem uden speciale, kender ikke fiduserne til at løse evt krænkelser af andres varemærker... 
Been there done that! Men vær forberedt på, at EU varemærker kan koste en formue i advokatomkostninger, hvis du ikke har lavet research på forhånd...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 29. Dec 10
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 02:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal været produkt så registeres selv 

Dette er ikke mine navne men for nemhedens skyld 

Jeg tager navent til mit firma 

Lad os kalde det bro 

Jeg laver så et produkt der hedder Bromance 

Brocode 

Nu har jeg 2 navne og et firma er det 1 eller 3 registeringer.  

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)