Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til at skifte fra ApS til enkeltmandsvirk - Samt hjælp til revision eller bogføring

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 18. Sep 12
Indlæg ialt: 15
Fra  pontaz.com Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har pt et ApS www.pontaz.com, som er started som en lille hobby virksomhed. Jeg er i mellemtiden flyttet til Spanien og er mildt sagt (en del bagud) med bogføring osv. 

Jeg har brug for at vide, hvordan man kan skifte fra ApS til Enkeltmands virk, da der på ingen måde er behov for at det er ApS. Er det nemmest at lukke Aps fuldstændigt ned? Skal årsregnskab og momsregnskab være 100% færdig for at kunne lukke virk? Hvad med varelager osv? 

Jeg søger en revisor eller bogfører i Dk som kan hjælpe med dette (område er underordnet, da kommunikation vil foregå over skype/email, da jeg er bosat i Spanien).Pris er selvfølgelig vigtig. 

Der er ikke særlig mange bilag og virksomheden har eksisteret i halvandet år (siden jan 2014). Første årsregnskab er juni 2015. 

Jeg ser frem til at høre fra jer! 

Mvh Benedicte Nyholm

Fra Rødovre
Tilmeldt 31. Aug 15
Indlæg ialt: 15
Fra  Accounda Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej benedicte

Umiddelbart vil jeg tro at du skal få afsluttet dit regnskab pr 31/12/15 og sørge for at der ingen aktiver er. Samtidig skal du starte din enkeltmandsvirksomhed op men uafhængigt af dit ApS. Så risikere du ikke at brænde nallerne da der ellers skal betales skat af overdragelsen mellem de to virksomheder.

Men jeg er sikker på der er nogle kloge nogle herude som kan hjælpe endnu mere :)

Angående bogføring, så vil jeg gerne hjælpe dig med at få dit regnskab up-to-date. Dog er det svært at give en pris da jeg ikke ved hvor mange bilag og hvilken form for bilag der er tale om?

Men er du interesseret kan du jo give lyd fra dig og så kan vi tage den derfra :)

Hilsen Britt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Benedicte Nyholm:

1

Jeg har pt et ApS www.pontaz.com, som er started som en lille hobby virksomhed. Jeg er i mellemtiden flyttet til Spanien og er mildt sagt (en del bagud) med bogføring osv. 

Jeg har brug for at vide, hvordan man kan skifte fra ApS til Enkeltmands virk, da der på ingen måde er behov for at det er ApS. Er det nemmest at lukke Aps fuldstændigt ned?

2

Skal årsregnskab og momsregnskab være 100% færdig for at kunne lukke virk? Hvad med varelager osv? 

3

Jeg søger en revisor eller bogfører i Dk som kan hjælpe med dette (område er underordnet, da kommunikation vil foregå over skype/email, da jeg er bosat i Spanien).Pris er selvfølgelig vigtig. 

Der er ikke særlig mange bilag og virksomheden har eksisteret i halvandet år (siden jan 2014). Første årsregnskab er juni 2015. 

1

du skal mig bekendt ha en dansk bopæl for at ha dansk enkeltmands - Du kan i alle fald ikke omdanne ApS til enkeltmands - det skal lukkes og ny enkeltmands stiftes forudsat du som sagt har dansk tilhørsforhold

2

ja det skal det - og du skal indhente en skattekvittance på at du ikke skylder skat noget - og give erklæring om ingen gæld og alle aktiver du måtte ha købt skal du ha ud igen - evt ved salg til dig selv med moms - computer, varer osv inden lukning. Du kan så lukke ved erklæring som er det nemmeste og billigste og sikrer, at du kan få din kapital ud hvis den er intakt. Læs om luknings muligheder for ApS her http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/lukkeSelskab.html  og find punktet med selskab og lukke ved erklæring

3

søg en revisor/bogholder via www.agera.dk hvor du beskriver forholdet - alle bilag og hvad du har af regnskab kan du lægge i dropbox f.eks. Den der lukker bør enten ha adgang til din skattemappe og skattekonto og e-box for firmaet bør checkes

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Benedicte

Jeg vil gerne være behjælpelig igennem HELE processen således, at det bliver gjort på den mest optimale måde.

M.v.h

Thomas

www.tjregnskabsservice.dk

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)