Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg betaler ikke skat - Udvidet Selvangivelse

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Sep 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.

Jeg har nu kørt enkeltmandsvirksomhed fuld tid i 7 måneder. De første 4 havde ikke stort overskud, hvorimod de sidste 3 har givet et stort overskud, der er stort nok til at jeg kan leve af det løbende med stor sikkerhed (samtidig med at betale skat). Jeg har dog grundet likviditetsmæssige grunde ikke betalt skat endnu, udover moms. Derfor har jeg ikke angivet noget på min udvidede selvangivelse. Mit spørgsmål er:

Er det nogen straf for ikke at angive og betale a conto skat løbende, men derimod vente lidt?

Jeg ved selvfølgelig godt, at jeg skal angive og betale det næste år, men der har jeg en endnu større indtjening med stor sikkerhed. Jeg er dog også begyndt at lægge lidt til side, da jeg ved (næsten) helt præcist, hvad jeg skylder i skat. Dog kan jeg ikke betale alt mit skat endnu, så derfor er jeg usikker på om jeg skal angive noget nu, hvor jeg realt løbende godt kan betale skat, eller om jeg skal vente til jeg kan betale alt skyldigt fra de 4 opstartsmåneder. 

På forhånd tak!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

jegeranonym:

Er det nogen straf for ikke at angive og betale a conto skat løbende, men derimod vente lidt?

Jeg ved selvfølgelig godt, at jeg skal angive og betale det næste år, men der har jeg en endnu større indtjening med stor sikkerhed. Jeg er dog også begyndt at lægge lidt til side, da jeg ved (næsten) helt præcist, hvad jeg skylder i skat. Dog kan jeg ikke betale alt mit skat endnu, så derfor er jeg usikker på om jeg skal angive noget nu, hvor jeg realt løbende godt kan betale skat, eller om jeg skal vente til jeg kan betale alt skyldigt fra de 4 opstartsmåneder. 

På forhånd tak!

ja og nej. NEJ fordi de ikke kommer efter dig år 1 - ja fordi hvis skat ser, at du faktisk trække likviditet ved at fake dit forskud - så kan de vælge selv at sætte et beløb og låse det

Du kan jo stille og roligt forskudsangive så du frem i oktober har det fulde beløb du venter for året - og dermed stille og roligt begynde at få betalt skatten. Det er aldrig rigtigt godt at skrive at man ikke har til skatten men kan lægge lidt fra og nok skal få det, for det kikser for mange - og så er den rigtigt gal

Jeg ville starte med lille beløb nu og så fuldt i medie oktober, også fordi hvis du først får betalt næste år er der rente på uden fradrag og midt i året også ekstra strafrente

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)