Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sambeskatning

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

@john - regnskabsmæssigt afhænger det af indregningsmetoden. Hvis der anvendes kostpris, er det alene modtaget udbytte eller nedskrivning, som rammer årets resultat.
Hvis der anvendes dagsværdi(sjælden) / indre værdi metode, vil der årligt reguleres for resultater, men ved fx. IV metode bliver dette ikke ovf til ek som fri kapital, men som en reserve!

Skattemæssigt har disse dispositioner ingen betydning for Holding, da indtægter herfra er skattefrit.

Der skal dog alligevel i Holding oplyses om sambeskatninghæftelsen i evt. Forpligtelserne, herunder også om den samlede selskabsskat for "koncernen". Det er derfor ikke direkte indregnet i tallene.

Nyeste tendenser går også imod, at tilgodehavende sambesktningsbidrag, samt samlet skyldig skat afsættes i adm. Selskabet.

Statsautoriseret revisor - København

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Cef:
@john - regnskabsmæssigt afhænger det af indregningsmetoden. Hvis der anvendes kostpris, er det alene modtaget udbytte eller nedskrivning, som rammer årets resultat.
Hvis der anvendes dagsværdi(sjælden) / indre værdi metode, vil der årligt reguleres for resultater, men ved fx. IV metode bliver dette ikke ovf til ek som fri kapital, men som en reserve!
tak - lærer meget gerne. Så hvis helejet datter f.eks. taber 50.000 år 1 og har 50.000 af den oprindelige 100.000 kr EK tilbage for 2014 - og:

Moderholding fra start havde 100.000 i DK i form af anparter i datter med den værdi (fiktive tal) - så vil moder holding i 2014 efter datter resultat - 50.000 og nu EK i datter på 50.000 kr - stadigt vise en EK på 100.000 kr - og ikke en nedskrevet EK som følge af, at datter nu kun har 50.000 kr værdi selv?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Igen kommer an på anvendt regnskabspraksis.
Hvis anvendt indre værdi, så vil resultat i DS blive indregnet i Holding direkte. I dette tilfælde hvor der er tab og ingen reserve for ovf resultat på ek, så korrekt vil tabet direkte henføres som alm underskud i Holding.

Hvis kostpris indregnes der intet direkte, men foretages en vurdering af nedskrivningsbehov, som i så fald tabsføres som alm nedskeivning.

Dagsværdi anvendes meget sjældent, men kræver særskilt vurderinger for hhv op/nedskrivning lidt af la vurdering af nedskrivning ifb. Kostpris.

Læs evt. Anvendt regnskabspraksis i pågældende regnskaber, der står hvordan tingene reguleres.

Statsautoriseret revisor - København

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Cef:
en kommer an på anvendt regnskabspraksis.
Hvis anvendt indre værdi, så vil resultat i DS blive indregnet i Holding direkte. I dette tilfælde hvor der er tab og ingen reserve for ovf resultat på ek, så korrekt vil tabet direkte henføres som alm underskud i Holding.
det er klart sådan jeg ser de to regnskaber kan jeg sige til trådstarter - men stadigt-  det vil nok være klogt at få det gennemset hurtigt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Cef:

.

Læs evt. Anvendt regnskabspraksis i pågældende regnskaber, der står hvordan tingene reguleres.

Nu skal vi ikke hænge folk ud her, men det er lige præcis derfor tvivlen er opstået. Regnskaberne har mildest talt ingen anvendt regnskabspraksis udover overskRiften

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu gætter jeg kun.. Det er et xbrl basic regnskab(tast selv løsning)?
Der synes jeg man ser utroligt mange fejl i hvertfald. I og med årsrapporten er et kommunikationsmiddel til interessenter, investorer mv. Burde man selv stille større krav til at det ser ordentligt ud.
Men det bliver nok ikke meget bedre når mikro reglerne kommer fra 2016...

Statsautoriseret revisor - København

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

PS. Alternativt skriv CVR nr i en privatbesked så skal jeg bruge 5 min på dem.

Statsautoriseret revisor - København

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

done Cef

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

og besvaret :)

Forudsat det er de rigtige regnskaber er der ret væsentlige fejl og mangler i både drift & holding !

 

Statsautoriseret revisor - København

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)