Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Straffer Google et domænenavn som blot "viderestiller" til et andet?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jul 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har to sider - www.dyreformidlingen.dk som ligger i toppen af side 2 på Google på de ønskede søgeord - og www.dyrefinder.dk som ligger i midten af side 2 på Google på de ønskede søgeord.

Min udfordring er at begge sider er bygget op omkring at man skal oprette sig som bruger for at kunne benytte siderne. Lige nu skal man oprette sig som bruger begge steder (altså 2 forskellige brugere, en til hver side) og jeg kan ikke lige gennemskue hvordan jeg evt. måtte kunne bevare begge domæne-navne (der jo ligger meget godt i søgemaskinerne) men nøjes med at man kun skal oprette sig som bruger på en af siderne og så have adgang til at bruge begge sider..

Mit spørgsmål er derfor om Google vil straffe mig, hvis jeg i stedet for at have en selvstændig hjemmeside på domænet www.dyrefinder.dk f.eks. i stedet blot laver en automatisk "viderestilling" fra den side til min anden side og lægger funktionerne fra dyrefinder.dk til dyreformidlingen.dk, så man kun behøver oprette sig som bruger på den?

Det vil gøre det lettere for brugerne, der kun skal oprette sig ét sted, men det giver meget lidt mening hvis jeg mister min placering for www.dyrefinder.dk ved at gøre det.

På forhånd tak for hjælpen.

Dyreformidlingen.dk - Køb og salg af dyr på nettet

justsports.dk - Tilbud på fitness og kosttilskud

Tilmeldt 15. Jul 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen med et svar?

Dyrefinder.dk har ifølge SEO Monitor en Visibility Score på 85/100. Dyreformidlingen.dk har 51/100. Hvis jeg peger dyrefinder.dk på dyreformidlingen.dk, bliver dyrefinder.dk så straffet? Hmm

Dyreformidlingen.dk - Køb og salg af dyr på nettet

justsports.dk - Tilbud på fitness og kosttilskud

Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis peger (301 redirect) dyrefinder.dk til dyreformidlingen.dk, vil dyrefinder.dk blive fjernet fra index og linkjuice blive overført dyreformidlingen.dk.

Hvis du laver alias så begge domæner viser samme hjemmeside vil du blive straffet for duplicate content.

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 522
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal ud i at lave en 301 redirect fra det ene domæne til det andet. - På den måde bevarer du din google ranking og sender den videre til det site der redirectes til.

Tilmeldt 15. Jul 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det.

Nu skriver du at index vil blive fjernet fra Google. Hvordan påvirker det synlighed i søgeresultaterne? Det jeg mener er, at når jeg f.eks. skriver "efterlys dyr" i Google dukker dyrefinder.dk siden op med link-teksten/overskriften "OPRET OPSLAG | Dyrefinder.dk – Efterlys og fremlysning af ...", men er det den visning som du mener fjernes fra Google?

Det giver da et problem i forhold til at få folk som søger på f.eks. "efterlys dyr" til at klikke ind på siden, hvis det tekst-link/overskrift forsvinder fra Googles søgeresultater. Tekst-link/overskrift på dyreformidlingen.dk i Google er "Dyreformidlingen | Køb og salg af hund, kat, kanin, marsvin" og det skulle det egentlig gerne blive ved med at være. Men det dukker vel ikke op på søgningen "efterlys dyr" - og selv hvis det overtog page rank fra dyrefinder.dk-siden, vil link-teksten/overskriften ikke være særlig sigende i forhold til efterlysning af dyr.

Dyreformidlingen.dk - Køb og salg af dyr på nettet

justsports.dk - Tilbud på fitness og kosttilskud

Tilmeldt 15. Jul 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen SEO-eksperter som kan svare? Smile

Dyreformidlingen.dk - Køb og salg af dyr på nettet

justsports.dk - Tilbud på fitness og kosttilskud

Tilmeldt 4. Sep 15
Indlæg ialt: 8
Fra  BlueWave Solutions Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Som det er beskrevet skal du lave en 301 redirect, på den måde beholder du pr m.m fra det domæne du laver redirect på.
Google beskriver selv i deres guidelines at det er en bedste måde at gøre det på.

Det betyder for dig at google ikke vil straffe din side på nogen måder.
Du vinder fordi at de links og trust domænet har bliver givet videre til det andet domæne.
Og som du også selv skriver så bliver det også nemmere for dine kunder.

Og måske giver det den første side det boost der skal til for at ligge på første side af google.

En ekstra ting, når siden er indekseret af google, så bliver oplysningerne på selve domænet sider, søgeord m.m.
Du kan så lave en ny side der omhandler det som det gamle domæne omhandlede, på den måde bliver dine bruger ikke forvirret når de lander på en andet domæne navn.

Hvis du har brug for hjælp til det er du velkommen til at kontakte mig.
http://bluewaves.dk

Fra København
Tilmeldt 28. Oct 05
Indlæg ialt: 307
Fra  OnlineBloggen.dk Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg forstår dig ordentligt

 - du har to hjemmesider der ligger i Google. Du vil gerne have at begge bliver liggende

 - det er en dårlig forretning at kunderne skal oprette sig begge steder

Du er kommet følgende løsninger

 - 301 redirect (det du kalder henvisning) fra SideA til SideB. Men det betyder at SideA forsvinder fra Google, så det går ikke

 - Vise det samme på SideA og SideB. Men så vil Google se at det er de samme sider og én eller begge forsvinder, så det går heller ikke

Det rigtigste vil nok være at køre login-delen fra en fælles database, men holde indlæg og design unikt på hver side.

Det vil betyde at du ligesom nu har 2 sider der ligger i Google.

Men når man opretter sig som bruger på SideA bliver man også automatisk oprettet som bruger på SideB

Det er nok lidt svært at sætte op rent teknisk, så jeg ville alliere mig med en der har forstand på det, så der ikke går noget galt

Mvh. Philip fra Linkbuilding.dk - min blog om linkbuilding og online markedsføring

Tilmeldt 15. Jul 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak, Phillip. Det var præcis det som problemstillingen gik på. Smile

Dyreformidlingen.dk - Køb og salg af dyr på nettet

justsports.dk - Tilbud på fitness og kosttilskud

Tilmeldt 15. Jul 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Smile Jeg har nemlig også et andet sammenhæng hvor præcis de oplysninger er ganske nyttige

Dyreformidlingen.dk - Køb og salg af dyr på nettet

justsports.dk - Tilbud på fitness og kosttilskud

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)