Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indviklet firma opstilling

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Dec 10
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne lave et firma der køber ting i china og sælger dem på amazon

Altså et skal sendes fra china til amazon centre skal jeg så have et dansk firma eller i det land amazon centret er eller og så der noget med dobbelt beskatning og alt muligt gøgl. 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis dit selskab har hjemsted i udlandet, hvor du sælger de kinesiske varer, så kan jeg ikke se, at du får problemer med dobbeltbeskatning. Selskabet har jo intet med Danmark at gøre, bortset fra, at dens direktør og kapitalejer er dansker.

Jeg vil dog gøre opmærksom på, at ovennævnte ikke gør det mindre kompliceret at drive virksomhed, for så skal selskabsstiftelsen og de regler, som dit selskab så skal indordne sig under (skatteregler, krav til produktsikkerhed, erstatningsregler, kontraktsvilkår osv), jo være det udenlandske hjemstedslands regler. Og hvad mon der gælder der?

Held og lykke

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Rikke,

Nok er du advokat - men skatteret skal du ikke rådgive omkring. For her har du tydeligvis ingen kompetencer.

Jeg vil ikke skrive en hel roman, da min tid ikke er til det, men grundlæggende er et selskab, uanset kildested, skattepligtig til Danmark, hvis ledelsen sker fra Danmark.

Ligeledes er der mange fordele ved
Dobbeltbeskatningsaftaler, som gør
det væsentlig at tænke disse aftaler ind i sin internationale virksomhed. Herunder ved udbyttebetalinger fra land til land, overførsel af overskud og meget andet.

Så summasumarum, så er det bestemt
ikke ligegyldigt!

Til trådstarter - du har ingen fordel af international struktur, så længe du driver og leder fra Danmark. Så hold det til ganske enkel import til et dk selskab.

Herunder skal også indregnes den megen administration ved en international struktur = mange omkostninger.


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

ud fra dine tild. James tidl indlæg tvivler jeg på du ønsker at drive noget fra udlandet og som trusted partner skriver, så vil du jo ikke rykke ved skat, uden du flytter til et andet land og driver derfra

Jeg tror du skal gennemtænke projektet - Du vil, om jeg forstår det korrekt - sælge varer du køber i Kina - via Amazon - Er det din tanke, at varen skal gå fra Kina og sendes til et center i USA så er det noget der er let kompliceret men jeg tror også du vil se, at det er ikke let, at købe varer i kina - få dem til et center, og så videresende

- Alene at tage dem til Danmark, og så sælge på amazon vil være en kamp prismæssigt og vil du har varen til at komme til andet sted i DK hvor du selv står for fortoldning - så skal du virkeligt ha en plan for din logistik - præcis hvordan vil du ha varen skal gå fra a til b til c - og hvordan kalkulerer du en fortjeneste, ved at stå som Kina vare sælger via amazon.  Det skal du har 100% klart og kunne forklare, inden du bekymrer dig om dobbelt beskatning (som ikke er skat gange 2) osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Dec 10
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså amazon har centre i uk også. Så det vil være inde for EU's grænser. Det også fordi du kan få amazon til at stå for pakke sende ud og kundeservices. For en mere pris. Men kan godt høre det kommer til at blive kompliceret.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)