Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Letteste måde at bogføre dagens omsætning - hvordan?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jul 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg bruger dinero til bogføring, men kan ikke helt regne ud hvordan jeg lettest bogføre dagens omsætning.

Jeg modtager selvfølgelig kontanter, men bruger ligeledes izettle og mobilepay.
Kan det hele bogføres på én faktura? Eller er det bedst at bruge dineros "salg-funktion", hvor jeg laver en faktura for hvert salg?

Venlig hilssen
Nicoline H.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

du bør i alle fald lave 3 bogføring - om du gør det som tre fakturaer eller via kassekladde er op til dig - Dinero vil nok sige 3 fakturaer

En for kontant salg med kasse som modpost da det jo er betalt

En med Izettle som du bør lave som ny beholdning ned ved siden af bank - da pengene står på en anden konto indtil de frigives til din bank, og så må du bogføre fra den Izelttle konto i kredit (minus) over til bank når penge flyttes fra Izettle konto til bank (jeg går ikke ud fra pengene går ind i alm bank direkte) og faktura for izettle salgene

Helt samme med Mobilepay hvor erhvervsaftale mig bekendt også først går ind i DDB konto og så siden til din egen bank - en ny Mobilepay beholding og en egen faktura for de salg der kører mobilepay

Til hver faktura har du så izettle bilag at knytte til den, Mobilepay salgsbilag med kunden på og moms osv til den faktura og kontant salg vel direkte fra kasseapparat hvor de andre jo formentlig også er med , men altså udgør en del der tages ud af kontantsalget så din kasse kan gøre op med total - minus Izettele og minus Moblepay = kontanter i kassen som bogføres

Overvej at betale en bogholder for lige at sætte det op for dig - det kan sikkert ikke koste det store

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)