Hej! |
du bør i alle fald lave 3 bogføring - om du gør det som tre fakturaer eller via kassekladde er op til dig - Dinero vil nok sige 3 fakturaer
En for kontant salg med kasse som modpost da det jo er betalt
En med Izettle som du bør lave som ny beholdning ned ved siden af bank - da pengene står på en anden konto indtil de frigives til din bank, og så må du bogføre fra den Izelttle konto i kredit (minus) over til bank når penge flyttes fra Izettle konto til bank (jeg går ikke ud fra pengene går ind i alm bank direkte) og faktura for izettle salgene
Helt samme med Mobilepay hvor erhvervsaftale mig bekendt også først går ind i DDB konto og så siden til din egen bank - en ny Mobilepay beholding og en egen faktura for de salg der kører mobilepay
Til hver faktura har du så izettle bilag at knytte til den, Mobilepay salgsbilag med kunden på og moms osv til den faktura og kontant salg vel direkte fra kasseapparat hvor de andre jo formentlig også er med , men altså udgør en del der tages ud af kontantsalget så din kasse kan gøre op med total - minus Izettele og minus Moblepay = kontanter i kassen som bogføres
Overvej at betale en bogholder for lige at sætte det op for dig - det kan sikkert ikke koste det store
vh John Hannover