Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afregning af moms, når man ikke har moms indtægter

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Aug 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan man godt trække moms fra når man ikke har momsindtægter. Jeg har en lille virksomhed hvor jeg underviser (som ikke er momspligtigt). Jeg har således ingen momsindtæger. Kan jeg så trække moms fra på det udstyr som jeg har brug for til min undervisning?

Jeg har prøvet at læse mig frem til et svar på div. sider (incl. skat) men jeg har opgivet. Så her sidste skridt inden jeg må ulejlige en revisor.

Tak for input på forhånd

Fra Taastrup
Tilmeldt 2. May 05
Indlæg ialt: 269
Fra  C S Data Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Er du momsregistreret (altså indberetter du moms hver måned/kvartal/halvår)?

Hvis JA: Så kan du trække moms fra, og du skal også opkræve moms (vil jeg da mene, men undervisning kan selvfølgelig være undtaget)

Hvis NEJ: Så må du ikke opkræve moms, og kan heller ikke trække moms fra.

Leg og hobby til store drenge og piger hos Onkel Carsten, hvor du bl.a. kan købe HAMA miniperler

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

trosenquist:

Kan man godt trække moms fra når man ikke har momsindtægter. Jeg har en lille virksomhed hvor jeg underviser (som ikke er momspligtigt). Jeg har således ingen momsindtæger. Kan jeg så trække moms fra på det udstyr som jeg har brug for til min undervisning?

Hvis det udstyr du har købt er anvendt til en aktivitet som er fritaget efter momslovens § 13, så er der uanset hvordan du er registreret ingen fradrag!

 

Har du både momsfritagne (efter momslovens § 13) og momspligtige aktiviteter og anvendes det indkøbte udstyr til begge aktiviteter kan du få delvis fradrag. (OBS; dette kræver oveni at du er momsregistreret)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

nej - hvis du driver noget der ikke er momspligtigt og ikke har momspligtig aktivitet, så kan du ikke trække moms fra dine indkøb heller

Som Jesper skriver, så KAN man ha begge dele = momsfri undervisning og salg af dimser som momspligtig aktivitet. Så må man trække moms fra for det som købes til salg af dimser, men ikke fra det som er udgift til momsfri undervisning

Ting der bruges til begge dele (printerpapir for at tage noget hurtigt) skal man dele så man trækker moms fra svarende til den % af omsætningen der er momspligtig

Svaret til dig, hvis du kun har momsfri undervisning er, at der ikke er momsfradrag for køb

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Aug 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John (el al). Tak for det hurtige svar. Det var lige hvad jeg havde brug for. Konklusion: Hvis man ikke opkræver moms, kan man heller ikke fratrække moms. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

trosenquist:

Hej John (el al). Tak for det hurtige svar. Det var lige hvad jeg havde brug for. Konklusion: Hvis man ikke opkræver moms, kan man heller ikke fratrække moms. 

korrekt - og så er man næppe heller momsregistreret :)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)