Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har 30.000 permissions, hvordan udnytter jeg bedst dem på nyt affiliate site?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. May 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer, jeg står i den situation at jeg ønsker at starte et affiliate site op. Baggrunden for valget af netop det, skyldes at jeg er i besiddelse af knap 30.000 permissions fra min tidligere webshop som jeg nu ønsker at benytte i et nyt firma, men med en lavere økonomisk risiko, jeg gik nemlig konkurs for knap 1 år siden men opkøbte konkursboet og dermed webshoppen (som ikke er aktiv), og da jeg er alenemor er jeg nød til også at tænke den økonomiske risiko ind i det hele.

For mig virker det derfor oplagt at springe ud i et affiliate projekt, da jeg udover permissions på nyhedsbrevet også har en del følgere på min firma FB, instagram mm (pt også inaktiv). Men jeg er lidt i konflikt med hvordan jeg selv mener det kan gøres og hvordan jeg ser/læser mig frem til at de fleste gør det, så jeg håber i vil komme med jeres mening om følgende: 

Jeg forstillede mig at have et web site der er bygget lækkert op med flotte inspirationsbilleder, slideshows osv, men med FÅ billeder, og umiddelbart ikke bygget sådan op at der kan ligges varer i kurven, men udelukkende som inspiration. Det der så skulle generere salget er naturligvis at jeg sender nyhedsbreve ud til det rette segment, i dette tilfælde kvinder ml. 20-50 år, og den konventering dette nyhedsbrev giver direkte til mine partners sider skal jeg selvfølgelig have provision af. Det samme gælder når jeg dagligt sætter billeder op på insta og FB med reklamer for mine partnere.

Men sådan som jeg læser at de fleste gør det er ved at have en helt alm. hjemmeside og så repræsenter en masse forskellige virksomheder og for kunden ser det ud som om man har alle disse varer på lager, da kunden kan ligge varen i kurven, bestille og betale og så sender partneren/leverandøren så varen afsted dagen efter.

Hvad tænker i om det? er det for omstændigt og for svært at få salg igennem uden at have samtlige varer tilgængelige på mit web site (men derved undgår jeg også det kontinuerlige linkbuilding arbejde), og udelukkende fokusere på at videreformidle de nyeste trends, gode tilbud eller hvad det nu måtte være fra mine partnere?

Og sidst, jeg har kontaktet TRADEDOUBLER da de formidler en masse affiliate partnere, er der nogen der har gode/dårlige erfaringer med dem, eller bare generelle råd til affiliate sites så vil jeg meget gerne høre det:) 

På forhånd tusind tak for hjælpen.

Mvh Anja

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anja

Er du helt sikker på at du må benytte disse subscribers i et andet regi? 

Tilmeldt 31. May 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, tak for hurtigt svar:) Det korte svar er "ja", jeg har haft advokat på sagen, og jeg valgte netop at opkøbe konkursboet for at blive "ejer" af disse permissons.

Mvh Anja

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

lyder lidt underligt - for normalt er permissions jo knyttet til præcis den funktion i det site man giver permission til - og hvis det var permission til en side der tidl. solgte og den nu videreføres som noget andet, så ville jeg nu stadigt være nervøs for om de permission stadigt måtte bruges i et helt andet regi

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. May 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Merle 

Du skal nok også være opmærksom på, at selvom du har permission, så er den jo opnået gennem et andet site end det du vil starte nu. 

Derfor kan en forbruger, som lige pludselig får en mail, måske blive lidt forundret over hvorfor vedkommende får denne mail. 

Det ville jeg fokusere på, eventuelt i det første nyhedsbrev du sender ud, så der ikke opstår forvirring og de afmelder sig nyhedsbrevet igen. 

Mhv. Jonathan 

Tilmeldt 31. May 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa tusind tak for jeres svar, og det vil jeg helt klart følge op på:)

Hvis der er nogen der har nogle kommentarer til det resterende omkring selve opbygningen/konceptet af sitet så vil jeg meget gerne høre jeres meninger om det også:)

Mvh Anja

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)