lovens § 60
Stk. 3. Kommunalbestyrelsen må ikke opkræve gebyr hos virksomheder, jf. dog stk. 6, som over for kommunalbestyrelsen dokumenterer, at de har en årlig momsomsætning eller lønsum på under 300.000 kr.
Omsætningen opgøres for det indkomstår, som ligger to år før gebyråret. Kommunalbestyrelsen undtager virksomheder med momsomsætning under 300.000 kr. på baggrund af oplysninger, som kommunen indhenter fra SKAT. For offentlige institutioner og virksomheder opgøres omsætningen som summen af lønsums- og driftsudgifter.
slut stk 3
Dertil kommer visse fritagne brancher. Jeg kan jo ikke svare på din kommune bare sige, at loven er klar, de må IKKE opkræve gebyret og det skal ske på baggrund af oplysninger de indhenter fra skat - men det kan de jo så ikke for år 1 og der har jeg ikke tid til at rode loven frem
Det afgørender her er vel, at du svarer forkert når du siger til trådstarter der vil starte noget småt HELT uden omsætning, at der vil være affaldsafgift - for det vil der ikke. Det må vel være afgørende for trådstarter og det vi fokuserer på
Om nogen kommuner så opkræver og man skal protestere og få penge er vel muligt - de er kommunalt det administreres og der kan givet være fejl -
Jeg VED Lyngby ikke gør det - de sender meddelelse ud som man bare svarer på med dokumentation, jeg tager mig af det for flere virksomheder og selskaber i Lyngby
Svaret til trådstarter er at hun ikke kommer til at betale affaldsgebyr - jeg mener samme gælder for IVS og ApS med kun ejer som eneste ansat - da 0-1 ansat også fritager som jeg husker det
vh John H