Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprette CVR uden indkomst endnu

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Aug 15
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, mange tak for svar, John. 

Burde jeg tilmelde mig forsikringerne ved CVR-registrering, eller kan jeg vente til, at jeg kommer ordentlig i gang? 

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ifølge loven om affaldsgebyr kan du søge om fritagelse, hvis din virksomhed opfylder et af følgende krav:

  • Din virksomhed har en årlig omsætning under 300.000 kr.
  • Din virksomhed ikke har affald
  • Din virksomhed er ophørt

Men du skal betale først og derefter ansøge og afvente at kommunen gider svare, jeg betalte og ansøgte i maj og afventer stadig et svar.

Se iøvrigt en tråd fra 16.01 2014

@ John Nej afgiften er ikke baseret på 1. års regnskab, jeg fik opkrævning i maj men afleverede først regnskab 28 juni.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

lovens § 60

Stk. 3. Kommunalbestyrelsen må ikke opkræve gebyr hos virksomheder, jf. dog stk. 6, som over for kommunalbestyrelsen dokumenterer, at de har en årlig momsomsætning eller lønsum på under 300.000 kr.

Omsætningen opgøres for det indkomstår, som ligger to år før gebyråret. Kommunalbestyrelsen undtager virksomheder med momsomsætning under 300.000 kr. på baggrund af oplysninger, som kommunen indhenter fra SKAT. For offentlige institutioner og virksomheder opgøres omsætningen som summen af lønsums- og driftsudgifter.

slut stk 3

Dertil kommer visse fritagne brancher. Jeg kan jo ikke svare på din kommune bare sige, at loven er klar, de må IKKE opkræve gebyret og det skal ske på baggrund af oplysninger de indhenter fra skat - men det kan de jo så ikke for år 1 og der har jeg ikke tid til at rode loven frem

Det afgørender her er vel, at du svarer forkert når du siger til trådstarter der vil starte noget småt HELT uden omsætning, at der vil være affaldsafgift - for det vil der ikke. Det må vel være afgørende for trådstarter og det vi fokuserer på

Om nogen kommuner så opkræver og man skal protestere og få penge er vel muligt - de er kommunalt det administreres og der kan givet være fejl -

Jeg VED Lyngby ikke gør det - de sender meddelelse ud som man bare svarer på med dokumentation, jeg tager mig af det for flere virksomheder og selskaber i Lyngby

Svaret til trådstarter er at hun ikke kommer til at betale affaldsgebyr - jeg mener samme gælder for IVS og ApS med kun ejer som eneste ansat - da 0-1 ansat også fritager som jeg husker det

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok John touche, men et er regler, noget andet er Affaldsselskabets administration af de regler og små enkeltmandsfirmaer har vigtigere opgaver end at slås med kommunen.

Jeg registrerede mit firma pr 01 sep 2014 og maj 2015 får jeg opkrævningen med betalingsfrist 14 dage ellers bål og brand og vi skal komme efter dig. Kan dog søge fritagelse men skal forvente lang behandlingstid 8 uger+

Min mening var at gøre trådstarter opmærksom på at der er et overset gebyr, som hedder affaldshåndtering, som egentlig blot er et kommunalt gebyr på at drive virksomhed.

Min virksomhed burde heller ikke betale, da alt mit "affald" kan være i pc`ens papirkurv, men kommunal grådighed vil noget andet, og det er betaling først, ellers gebyrer, bål og brand.

Sådan foregår det i Ålborg, kender ikke til Lyngby, da jeg flyttede efter jeg dimiterede fra DTU

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

bkonig:
Jeg registrerede mit firma pr 01 sep 2014 og maj 2015 får jeg opkrævningen med betalingsfrist 14 dage ellers bål og brand og vi skal komme efter dig. Kan dog søge fritagelse men skal forvente lang behandlingstid 8 uger+

ja som sagt er det forskelligt fra kommune til kommune hvor godt de håndterer den - bare igen - trådstarter vil vide om der er omk ved at stifte  virksomhed og det er der - ud over faktisk barsel - ikke - før 300.000 kr i omsætning, som for mange nok varer lidt tid.

bkonig:
Min virksomhed burde heller ikke betale, da alt mit "affald" kan være i pc`ens papirkurv, men kommunal grådighed vil noget andet, og det er betaling først, ellers gebyrer, bål og brand.

ja det er en ren skat - ikke tvivl om det - men den har som nævnt ikke med den enkelte virksomheds eget affald at gøre. Det er en skat på håndtering af ALT erhvervsaffald - inkl. f.eks. oprydning af gamle giftgrunde osv - men små selskaber med kun ejer er fri og ellers grænse på 300.000 kr gør at det ikke er helt så slemt. 

Enig i det er skat og enig i den burde erstattes af alm skat (udgiften forsvinder ikke) da den irriterer mange. ASE er flere andre, herunder jegselv har kæmpet med at gøre folketing opmærksom på, at den nok giver mere irritation end godt er, og at at det var smart at lægge den indBig Smile i øvrige skatter  - men til nu vist uden held. Også den meget forskellige kommunale håndtering har vi peget på

Barsel derimod er omk op ca 380 kr for alle små selvstændige fra nu - men dog fradrag på personlig selvangivelse, så omkostning ca 200 kr til at bære - det gode formål taget i betragtning (at personlig selvstændig kan få barselsudligningstillæg som ansatte hvis de opfylder regler for barsel må være rimeligt - men der er også mange der mener kun kvinder i fødedygtig alder skulle være tvunget - hvilket så ville fjerene hele ideen )

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi bliver aldrig uenige i barsels bidrag, naturen har valgt at det er kvinder der hænger på den post og da min frue gerne vil deltage i befolkningstilvæksten, ser jeg den post som mit bidrag.

Det der irriterer mig er den offentlige holdning at selvstændige er millionærer og har alverdens tid til at bokse med myndigheder, ellers kan de blot ansætte nogle.

De fleste nystartede har ikke for mange penge og alt for mange udgifter, det offentlige behøver ikke at bidrage med ekstra administration og flere udgifter.

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Aug 15
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har hermed fra i dag oprettet en enkeltmandsvirksomhed, og jeg venter nu på at hjemmesiden bliver færdiggjort. 

Inde på virk.dk er der en vejledende ansættelseskontrakter, men er der særlige regler for tilpasning til unge under 18 år? Kan jeg komme i klemme, hvis jeg fyre en ansat, når han/hun fylder 18 år? Jeg har læst flere steder på nettet om unge ansatte, som både har tabt og vundet sager. 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Mimi True Sørensen:
Kan jeg komme i klemme, hvis jeg fyre en ansat, når han/hun fylder 18 år? 

Du skal huske at lave en tidsbegrænset ansættelse for ikke at komme i klemme.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Aug 15
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, det vil jeg gøre. Mange tak for svar :) 

Fra Smørum
Tilmeldt 24. Sep 12
Indlæg ialt: 6
Fra  Harvej Larsen Consult Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:

Mille Harvej Larsen:
Det kan du gøre indsigelse imod når du får det.

Og det er Kommunen selv der skal afgøre det, så hvad tror du lige svaret bliver  

Hej Michael

Det er ikke til at vide hvad de vil svareGeeked. I min virksomhed er jeg blevet fritaget hvert år. Så helt umuligt er det ikke.

Mvh

Mille

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)