Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forstår ikke Indberetning af restunderskud

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Nå lad den bare ligge - så længe de 55.000 er slut  men det er rest underskud de enkelte år og du kan ikke trække overskud i 2011 fra i underskud fra 2010 ved angivelsen- hvis det skal gøres korrekt

vh John Hannover

helt enig, 55.000 i akkumuleret fremført underskud!

Hvilke felter der skal anvendes, må jo komme an på hver vores tolkning. Og siden ingen af os har fået afvist vores indberettede selskabsselvangivelser, lader vi de detaljer ligge.

Tilmeldt 12. Jun 12
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter jeg har læst vejledningen, hælder jeg mest til jesper_nl's måde at fortolke det på.

Hvis i læser eksemplet i vejledningen på s.3:

2009: Underskud (400.000)

2010: Underskud (25.000)

2011: Underskud (100.000)

2012: Overskud (?)

2013: Overskud (?)

Så de faktiske størrelser af overskuddet for 2012 og 2013 er ukendt, men tilsammen må de udgøre 350.000 kr, da der skal indtastes dette i formularen:

2009: 50.000 (=> overskud 2012+2013 = 350.000)

2010: 25.000

2011: 100.000

2012: 0

2013: 0

Så for hvert felt angiver man det ikke-udnyttede unerskud, når man står og kigger bagud i 2014. Så helt på linie med det som jesper_hl har skrevet.

Er der "udløb" på disse underskud, eller kan de fremføres uendeligt? Jeg syntes det KAN give mening, at gøre det som skat vejleder om, hvis der er udløb på disse ikke-anvendte underskud.  Hvis der fx er 3 års "udløb" på ikke-anvendte underskud, så giver ovenstående måde at fortolke det på mening, da man så nemt kan fjerne de ikke-anvendte underskud, for at finde ultimo saldoen i nuværende år.  

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

reefo:

Er der "udløb" på disse underskud, eller kan de fremføres uendeligt? Jeg syntes det KAN give mening, at gøre det som skat vejleder om, hvis der er udløb på disse ikke-anvendte underskud.  Hvis der fx er 3 års "udløb" på ikke-anvendte underskud, så giver ovenstående måde at fortolke det på mening, da man så nemt kan fjerne de ikke-anvendte underskud, for at finde ultimo saldoen i nuværende år.  

Der ikke som sådan et udløb på hvornår retten fremførsel af underskud i selskaber udløber. Men der er i selskabsskattelovens § 12 en række begrænsninger på hvordan det kan anvendes, men med de størrelser vi snakker om i dit tilfælde er begrænsning på 7.747.000 kr. i maksimal fremførsel ikke en hindring. 

Du skal dog være opmærksom på at underskuddet kan begrænses ved et skift i ejerkredsen, det vil jeg dog ikke uddybe men du skal tænke på det hvis du overvejer at sælge selskaberne.

Tilmeldt 12. Jun 12
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:

reefo:

Er der "udløb" på disse underskud, eller kan de fremføres uendeligt? Jeg syntes det KAN give mening, at gøre det som skat vejleder om, hvis der er udløb på disse ikke-anvendte underskud.  Hvis der fx er 3 års "udløb" på ikke-anvendte underskud, så giver ovenstående måde at fortolke det på mening, da man så nemt kan fjerne de ikke-anvendte underskud, for at finde ultimo saldoen i nuværende år.  

Der ikke som sådan et udløb på hvornår retten fremførsel af underskud i selskaber udløber. Men der er i selskabsskattelovens § 12 en række begrænsninger på hvordan det kan anvendes, men med de størrelser vi snakker om i dit tilfælde er begrænsning på 7.747.000 kr. i maksimal fremførsel ikke en hindring. 

Du skal dog være opmærksom på at underskuddet kan begrænses ved et skift i ejerkredsen, det vil jeg dog ikke uddybe men du skal tænke på det hvis du overvejer at sælge selskaberne.

Det må undersøges hvis/når det bliver relevant. Men tak for kommentaren.

Tid til indberetning... heldigt skat valgte at rykke deadline fra 1. til  6 september  Yes

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)