Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Guide: Affiliate marketer, sådan sikre du dig imod ophavsretskrænkelser

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

De fleste, der arbejder med affiliate marketing, ved ikke, at de faktisk let kan ende med store økonomiske udfordringer, selvom de fået tilladelse til at benytte billeder mm. For viser det sig, at billederne ikke er ejet af det firma, som har givet tilladelse, krænker du som affilate marketer ophavsmanden. Og det kan blive dyrt, især hvis annoncøren går konkurs eller ingen penge har.

Jeg har derfor til Marketers.dk skrevet denne guide på lidt over 2700 ord, som beskriver problemstillingerne, samt fortæller hvordan du undgår problemer, uden at det faktisk går ud over dit arbejde med at skaffe leads. Du skal basalt set blot tage nogle forbehold og lave lidt forarbejde, hvorved du undgår alle problemer.

Læs guiden her.

Hele debatten udsprang af vores mange søgsmål for Morfars.dk, hvor blandt andet et par affiliate marketers er kommet i klemme...

Læs om dette her på Amino i denne tråd :)

Har du spørgsmål, som ikke er blevet besvaret i guiden, er du velkommen til at stille dem her. Er de relevante, vil de indgå i guiden, da jeg løbende updatere guiden... Så fyr endelig løs! 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Skive
Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 663
Fra  FoliePartner.dk Sjovegadgets.dk Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Super god guide som jeg er overbevist om at mange affiliates kan få gavn af :-)

Hjælper virksomheder med at vækste igennem effektiv Facebook-annoncering.
Skal jeg også hjælpe dig?

Fra København
Tilmeldt 26. Dec 14
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fashion-Seller.

Der er 2 ting jeg ikke lige syndes jeg kan finde nogle steder...

1. Hvis man betaler de penge, kan man så stadig bruge fotoet?

2. Er det rigtigt man godt må bruge dele af et foto/logo?hvis vi nu bruge amino-loge som eksempel. så ville det være ok bare at "tag" i-et og bruge det i et logo som "isbar"

Ellers godt vi har folk som jeg som passer på vores ting :)

Fra København
Tilmeldt 26. Dec 14
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian:

Hej Fashion-Seller.

Der er 2 ting jeg ikke lige syndes jeg kan finde nogle steder...

1. Hvis man betaler de penge, kan man så stadig bruge fotoet?

2. Er det rigtigt man godt må bruge dele af et foto/logo?hvis vi nu bruge amino-loge som eksempel. så ville det være ok bare at "tag" i-et og bruge det i et logo som "isbar"

Ellers godt vi har folk som jeg som passer på vores ting :)

Da der ikke lige er kommet et svar, ville jeg lige høre om jeg skulle skrive mine spørgemål på en andre måde? Jeg kan se det gik lige hurtigt sidst jeg skrev :)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian:

1. Hvis man betaler de penge, kan man så stadig bruge fotoet?

Jeg beklager det lidt sene svar, men jeg har ikke haft internet hele Mandagen pga noget vejarbejde crap...

Nej du må ikke bruge fotoet, selvom du betaler vederlag og godtgørelser. Betalingen dækker ene og alene over krænkelsen og er en skadesgodtgørelse for brugen.

Kristian:

2. Er det rigtigt man godt må bruge dele af et foto/logo?hvis vi nu bruge amino-loge som eksempel. så ville det være ok bare at "tag" i-et og bruge det i et logo som "isbar"

Nej du må heller ikke klippe i et logo, da du dermed anvender dele af et værk uden tilladelse. Vil du benytte den slags I til din isbar, skal du selv designet det, og der skal være en væsentlig forskel på dit og Aminos i, bare for at holde os til dit eksempel...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København
Tilmeldt 26. Dec 14
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 07:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt at høre, så gør jeg ikke den fejl.. kunne heller ikke helt forstå det.

Og godt du er online igen Wink

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)