Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate sider = A numbers mind game. :-)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 08
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg synes efterhånden at være blevet klar over at affiliate sider i høj grad er et "numbers game".

Med andre ord, hvis du vil tjene kassen på affiliate sider, så gælder det om at poste tonsvis af indhold ud på din affiliate side, og så vil indtjeningen efterhånden følge med. Groft sagt!

Bevares, der findes enkelte undtagelser, men de er sjældne, og nok sikkert et udtryk for at der til gengæld er lagt et stort linkbuilding arbejde i det.

Dokumentation? Man kan f.eks. blot se på de sidste 3 års vindere af affiliateDM og dem som lå i hælende på dem. Alle indeholder store mængder af indhold.

Så hvis du tænker på at lave en affiliate side som tjener kassen, så kan du godt forberede dig på at lægge mange vedholdende timer i den. Den nemme og hurtige vej findes bare ikke!

Har jeg ret, eller kan nogen beviseligt sige mig imod?

En anden ting...

Alt for mange går i gang med en affiliate side uden at have gjort sig klar over og erkendt hvad det egentlig kræver. Det synes jeg Google er et ret godt bevis på. Den er jo en hel kirkegård for efterladte og forsømte affiliate sider. ;-)

Nogle har måske planlagt at de vil skrive 1000 ord om dagen hver eneste dag de næste 3 måneder, men har ikke erkendt, at det kan man som regel ikke bare lige, hvis man ikke er vant til at skrive 1000 ord om dagen, dag efter dag.

Vores hjerne vil hurtigt blive træt af det, og du vil opleve at det bliver sværere og sværere at komme i gang med dagens skriveproces, og overspringshandlingerne vil stå i kø.

Som jeg ser det handler det om at skabe en ny vane, og det tager tid og skal gøres med nænsomhed og vedholdenhed, for at skabe momentum i det lange løb.

Derfor kunne det måske være en god idé at starte med f.eks. bare 100 ord om dagen, og så langsomt arbejde sig opad, så hovedet kan nå at følge med.

Hører gerne om du kan nikke genkende til noget af det her. :-)

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 473
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke helt uenig i din forenkling, men det kommer også meget an på, hvor mange penge, som du mener, at du skal tjene på en affiliate-side. 

I Danmark er der ikke så mange potentielle kunder. Der er ikke så mange, som søger efter et givet produkt - groft sagt. (Sammenlignet med en engelsk affiliate-side) Derfor skal du kunne rangere på flere forskellige søgeord og produkter, før du rent faktisk tjener lidt penge. Det er en af grundene til, mener jeg, at du ikke bare kane lave en enkelt side og så bare bombardere med linkbuilding. Det er selvfølgelig en forenkling.

100 ord om dagen? 

Hvorfor ikke bare skrive 300 ord om dagen og lave to backlinks til? Den, som ikke er vant til at skrive, kan sagtens skrive 300 ord. Jeg kan lave en artikel på 6 minutter, når der er tale om 300 ord. 

Gør du dette en måned = 30 artikler = 9.000 ord

Gør du dette 3 måneder = 90 artikler = 27000 ord

Gør du dette 6 måneder = 180 artikler = 54000 ord

Gør det dette 12 måneder = 365 artikler = 109500 ord

Herudover kan du have dage, hvor du ikke laver noget som for eksempel om søndagen. Her kunne du for eksempel sagtens skrive 10 artikler. Gør du det, så vil du lave mere end dobbelt så meget om måneden, end blot skrive én artikel om dagen. 

Når du har skrevet omkring 50.000 ord og lavet lidt linkbuling, er det min erfaring, at der kommer en mindre pæn indtjening.

Der er i alle tilfælde tale om grove generaliseringer. Der er ikke tale om produkter, der kan markedsføres. Hvordan hjemmesiden opbygges og reklamere for disse produkter. Hvor mange potentielle leads, der kan laves. Søgeordanalyser. Konkurrenceanalyser. osv. For eksempel kunne du lave en affiliate-side indenfor vandperler. Det ville aldrig generere noget stort!

Tilmeldt 13. Jul 15
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Spændende læsning! Er selv affiliate, og jeg har taget linkbuilding vejen fremfor tonsvis af artikler... Men kunne da være man skulle prøve det andet også :P

Min hjemmeside, hvor man kan finde a-kasse priser

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)