Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kender og køber danskerne fra Amazon?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 08
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Som overskriften Lyder, kender danskerne til Amazon sådan generelt og tror i der købes fra f.eks. engelske Amazon.co.uk?

Spørgsmålet stilles i forbindelse med om det kunne være værd at lave en dansk affilate side med produkter fra engelske Amazon.co.uk.

De giver ikke så mange procenter til deres affiliates, men hold da op hvor har de mange produkter, og mange til en billigere pris end i DK.

På forhånd tak. :-)

 

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har købt flere ting fra Amazon. Mange kender det, mange bruger det.

Hvad de ikke giver i gode procenter, kommer gerne ind ved at folk lige tager en ekstra ting fordi det er relativt billigt derinde.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Dem i min omgangskreds kender udemærket Amazon og bruger det også.

Amazons strategi er at være et såkaldt 'long-tail' firma, som fører mange FORSKELLIGE produkter. Man kan jo købe de mest obskure bøger, som vil være svære at finde noget andet sted, fordi det vil for de fleste boghandlere og webshops ikke kunne betale sig at have dem på lager, fordi de sælger så få.

Som jeg ser det, vil det være en KÆMPE udfordring at lave en dansk version af Amazon. Danmark er nok for lille. Derudover er omkostningerne i DK for store (personale til pakning, husleje, strøm osv.) - og det vil jo gøre tingene dyrer - og folk vil ende med alligevel købe dem i f.eks. UK.

Iøvrigt, er det ikke noget med, at bog- og forlagsbranchen i Danmark er skruet sammen på en anden måde end i udlandet? Man kan vist ikke 'bare' sælge bøger til den laveste pris muligt uden at overtræde forskellige særhensyn - og det måske er derfor, at Amazon i forvejen ikke har en dansk side. Måske en anden véd mere om det.

Men, hvordan havde du tænkt det..?

Mvh David
-

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 441
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg tror danskerne kender Amazon - ellers er det da i hvert fald på tide.

Handler der selv ofte - både på den engelske og tyske side.

Servicen er bedre en på mange danske hjemmesider - f.eks. er der en måneds returret.

Jeg sendte forleden en lampe retur. Det foregår næsten helt "automatisk".
Udskriver en fragtlabel via ordrenummeret, og sender den dermed gratis retur via nærmeste posthus.
Jeg får herefter alle penge inkl. porto retur.

Dbh. Elund

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 08
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for jeres svar, alle tiders! :-)

Måske jeg så alligevel skal prøve og kaste mig ud i et dansk Amazon affiliate eventyr. :-)

Har godt nok ikke selv fundet nogle danske affiliate blogs som promoverer Amazon produkter, men derfor kan det måske godt virke alligevel. :-)

Især hvis man måske fandt en niche, hvor der ikke er så mange konkurrende danske webshops, hvad end det så skulle være for en niche?!

 

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 293
Fra  Helion Digital Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har vist ikke være langt nok rundt på nettet :-)

For eksempler på danske affiliates for Amazon kan du fx. se på

http://www.sonosguiden.dk/sonos-pris-find-det-bedste-tilbud-paa-sonos/

Eller et bedre eksempel hvor der benyttes både engelske og tyske Amazon:

http://www.autostol.dk/model/romer-baby-safe-plus-shr/

Alle er trætte af deres 24 timers cookie tid, men nogle gange er prisen god nok til at det klart opvejer det. Og der er mange danskere som har det helt fint med at bestille fra Amazon.

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ditto:
Har godt nok ikke selv fundet nogle danske affiliate blogs som promoverer Amazon produkter, men derfor kan det måske godt virke alligevel. :-)

Jeg har en side der hedder Kan Leve Uden, som er bygget op som ThisIsWhyImBroke.coms gamle design. Jeg har endnu ingen Amazon produkter, men skal nok til at overveje det, da de har et hav af ting man bestemt ikke behøver. :P Siden sælger, så hvorfor skulle folk ikke også købe ting fra Amazon?

Ditto:
Især hvis man måske fandt en niche, hvor der ikke er så mange konkurrende danske webshops, hvad end det så skulle være for en niche?!

Helt klart ikke mobil covers, water speakers eller andet som der er i overflod af "forhandlere" af. :P

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)