Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

RÅD ?? Ang. Leverandør aftale med Coop/Dansk Supermarked

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Nov 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Har et godt produkt med en virkosmhed jeg har indgået aftale med i udlandet, og vil se om det kan sælge i Danmark. Har taget kontakt til Coop og Dansk Supermarked, men er ny på området, og ville høre, om nogle af jer har nogle råd og rådgivning til hvordan det fungerer.

Er helt på bar bund på området og al nyttig information modtages.

Mvh 

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må nok være lidt mere specifik.

Hvad er det for et produkt - og hvad er det du søger hjælp til?

Men det var nok ikke nogen god idé at kontakte både Coop og Dansk Supermarked på samme tid. De er jo ærkerivaler og det er god business-practice først at lade det ene firma tage stilling til, om de vil føre dit produkt og derved have en konkurrencefordel. Hvis nu en af dem spørger, om du har kontaktet andre og du så nævner deres konkurrent - så bliver der nok en lidt underlig stemning i lokalet.

Mvh David

-

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 20. Nov 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej David,

Tak for svar

Hvis jeg får noget i hus har jeg kun tænkt mig at køre videre med en af parterne, om det er på prisen eller den bedste aftale ved jeg ikke endnu

Men produktet jeg i første omgang skal prøve mig med er drikkevarer (ikke alkohol) og så se situationen an.

Det er råd til lidt omkring det hele.. Forhandlinger på pris, om jeg selv skal stå for levering fra udlandet som "mellemmand", antal stks., om man eventuelt først kører en prøve periode og bare generelt hvordan en sådan aftale hænger sammen.. Om jeg skal oplyse hvem jeg har aftale med, for i princippet kan de jo bare vælge mig fra og gå direkte til min kontakt i udlandet..

Mvh

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal nok forvente at have kapitalen i orden, eftersom betalingsbetingelserne kan være ganske lange, f.eks. løbende måned + 90 dage. Så sørg for at få lange betalingsbetingelser hos din leverandør eller indregn "renteudgiften" i dine udregninger.

Derudover forventer de nok at du betaler for at komme på hylderne - ekstra omkostninger hvis du skal med i deres avis osv. osv.

Der er ingen tvivl om at de kan flytte en masse varer hvis pris og produkt er i orden, men Dansk Supermarked er også meget hårde overfor leverandørerne.

Hvis du får en aftale i stand med dem, og du ikke leverer produkterne til rette tid og de f.eks. har været i Bilka avisen, så skal du nok forvente aldrig mere at få lov til at leverer til dem :-)

Det er oppe ad bakke, og kan tit tage op til et år før dine produkter er i Dansk Supermarked

Held og lykke

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 02:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Marwe:
Du skal nok forvente at have kapitalen i orden, eftersom betalingsbetingelserne kan være ganske lange, f.eks. løbende måned + 90 dage.

Ganske korrekt formuleret, begge disse kæder sætter gerne deres egne betalingsbetingelser, og overskrider de dem, jamen så er de mere eller mindre lidt ligeglade - man kan enten følge deres retningslinjer, eller man kan ryge af hylderne. Det er en hård branche og man skal vide præcis hvem man skal have fat i hos den givne kæde, altså lave en del forarbejde forud for kontakt. En simpel mail til deres hovedkontor ender i papirkurven. Ud fra dette, forsøger jeg ikke at skræmme dig, men måske du bør gå efter de lidt mindre indkøbskæder istedet, medmindre du har både kapital og forbindelserne iorden.

Marwe:
Derudover forventer de nok at du betaler for at komme på hylderne - ekstra omkostninger hvis du skal med i deres avis osv. osv.

Igen, meget korrekt, men der er jo altid undtagelser, men som ny forhandler er det nok en sten du vil møde på vejen.

Marwe:
men Dansk Supermarked er også meget hårde overfor leverandørerne.

Kommer nu mest an på hvem man er og hvem man har taget fat i, men det kan være ganske korrekt.

Marwe:
Held og lykke

Vil ønske dig det samme, og håbe på at du når igennem - skriv endelig herinde hvis det lykkedes Yes

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Mg90

Jeg har før arbejde i et dansk firma som valgt at sælge til Dansk Supermarkedet og hvis vi ikke var Danmarks største var det ikke gåde særlig godt.

vi skulle lever 24.000 stk til en salgspris af 495, og vi sendt dem 30/5 og kom i butikker den 15/6 der var betale får både hyleplads og katalog

og vi fik 23.700 retur af vores vare, Det vil sige der var solgt 230 stk. som her af var 10 gåde i stykker og så dem fik vi ikke penge for.

og vores vare skulle afhente inden 14 dage på deres lager.  og som min chef fortalte så var der ikke nok penge i det til at lønne bare en af os.

vi kun nemt være gåde ned om hjem hvis vi ikke var en firma med gode penge i ryggen.

ikke fordi jeg ikke vil sige det er da godt at du prøver. men du skal bare huske på at du kan få alt retur plus en regning på hyleplads og katalog.

men alt held og lykke

Tilmeldt 18. Apr 15
Indlæg ialt: 73
Fra  TrueKasual Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hey

Hvad med at prøve at gå den her vej (taler for Coops butikker her):

1. Start med at række ud til de butikker du har i dit område og prøv at få stablet nogle aftaler og salg i hus med dem.

2. Skab noget Goodwill og bevis via de butikker at dit produkt rent faktisk kan sælges.

3. Brug de butikker du har solgt til, til at blive "godkendt" af coop. 

4. Hyrer et salesteam eller få dine egne til at nå længere ud i danmark.

5. Herefter kan du måske begynde at overvejer at få en aftale i hus om at du kan begynde at levere via Coops central lagere. (Det her er dog ikke nødvendigt, da der er en del andre mærker der selv levere igennem deres eget transport firma)

6. Går det simpelthen fantastisk med dit salg i butikkerne, kan du overveje om du ikke skulle prøve at få dine varer ind i sortimentent hos de forskellige kæder.


Det er MEGET groft sat op, men burde give dig en idé om at du ikke behøves at gå direkte til Coop, for at skabe salg igennem deres butikker.

For hvis dit produkt er en succes ude i de lokale butikker du sælger til i starten, skal Coop nok få snuset sig frem til dine produkter af sig selv ;) Start i det små, giv salget tid til at vokse og brug det til at få bygget dig op på landsplan.


MVH

Steffan

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)