Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørsel - med eller uden moms?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jul 15
Indlæg ialt: 21
Fra  Fit Horse Fysio Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Ja, ganske enkelt - skal kørsel faktureres med eller uden moms?

Jeg kører i privat bil med kørebog.

Håber nogen kan hjælpe :)

Mvh

Sofie

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Sofiega:

Hej!

Ja, ganske enkelt - skal kørsel faktureres med eller uden moms?

Jeg kører i privat bil med kørebog.

Håber nogen kan hjælpe :)

Mvh

Sofie

Bare lige for at være sikker, vi snakker om moms på den kørsel du skriver på fakturaen til dine kunder?

 

Først og fremmest, så kan udlægsordningen ikke anvendes på kørsel. Derfor er det min opfattelse at den kørsel dine kunder skal betale for, skal følge den samme momsmæssige behandling som den ydelse du leverer!

Dvs. hvis den ydelse du sælger nu er med moms så skal den viderefakturerede kørsel også være med moms. Og modsat, hvir du sælger en ydelse som er momsfritaget så er din kørsel også.

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

helt enig - moms på kørsel og det har som ikke at gøre  med hvad du kører i - om det er din privatbil eller firmaets eller du tager toget. Du må fakturere kørsel helt som du vil og med det beløb du vil.

I selskab kan du udbetale dig statens takst under forudsætning af, at du samtidigt har en helt reel løn - i personlig virksomhed tager du det ikke som udgift i virksomheden men som fradrag i personlig indkomst. Det gør du ved at reducere dit overskud til skat med beløbet. (vil du hæve det i virksomheden gør du det som privat hævning i status bare)

Skulle man tænke i udlæg - så ville det forudsætte  som udgangspunkt, at vi talte transport hvor regningen faktisk var udstedt til din kunde, men betalt af dig. F.eks. kunne du godt ha en flyrejse udstedt til kunden på regningen - betalt af dig, og så ville det kunne tages som udlæg, men alm. kørsel er altid med moms

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)