Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms og Amazon?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jan 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 07:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er lidt forvirret ifht hvordan man gør som virksomhed, når man handler hos fx Amazon.de eller Amazon.co.uk? Har oplevet af nogen resellers lægger moms på og andre ikke. Jeg har kun opgivet mit firmanavn og ikke mit momsnummer hos Amazon. Kan ikke finde et sted man kan gære det? 

Kan forståså meget at det er besværligt hvis man vil have modregnet moms fra et køb i fx Amazon.de efterfølgende? 

Havad er den letteste og bedste måde, at gøre det på?

På forhånd tak.

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Du er muligt at registrere sig som "Business" og tilføje sit VAT-iD, DK-xxxxxxxx.

For mig virkede det ikke i første omgang, så jeg måtte kontakte deres support for at få det til at virke.

VH. Anders

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Koxer:
Kan forståså meget at det er besværligt hvis man vil have modregnet moms fra et køb i fx Amazon.de efterfølgende? 
ja det går ikke helt enkelt normalt - kun ved at du får kreditnota fra leverandøren og ny faktura. Du kan ikke bruge moms system til momsreffusion til andet end moms du har betalt under rejse - 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Som John skriver er refusion af moms fra Amazon ikke ligetii.

Jeg kan ihvertfald fortælle, at jeg er een af dem (af de mange), der allerede har betalt min "lærepenge" i form af moms på varer og ydelser, som jeg ret beset burde have undgået.

/anders

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)