Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bofællesskab lavet som et IVS/ApS?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Aug 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen i dette forum, der har erfaring i at lave et bofællesskab som et ApS?

Vi er en meget stor familie - 4 generationer inklusiv moster og onkel - der gerne vil bo sammen. Vi har fundet huset og banken foreslog, at vi kunne lave et ApS, som kunne betale for huset.

Vi har undersøgt selskabsformen, og finder ud af, at der er noget nyt, der hedder IVS, som er en forløber for et ApS.

Er der nogen herinde, der har kendskab til andre, der har brugt ideen? Hvad er faldgruberne, hvis der er nogle?

På forhånd tak,

Bofællesskabet.

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Inge Dina:

Er der nogen i dette forum, der har erfaring i at lave et bofællesskab som et ApS?

Vi er en meget stor familie - 4 generationer inklusiv moster og onkel - der gerne vil bo sammen. Vi har fundet huset og banken foreslog, at vi kunne lave et ApS, som kunne betale for huset.

Vi har undersøgt selskabsformen, og finder ud af, at der er noget nyt, der hedder IVS, som er en forløber for et ApS.

Er der nogen herinde, der har kendskab til andre, der har brugt ideen? Hvad er faldgruberne, hvis der er nogle?

På forhånd tak,

Bofællesskabet.

Hej

Det ville jeg ikke gøre. Hvis i også er ejerne, vil i blive beskattet af direktør bolig. Og den er ikke sjov :)

De bedste hilsner

Rasmus

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Rasmus - Fri bolig - eller special udlejet bolig til aktionærer er meget dårligt skattemæssigt. Gad vide hvad bankmanden har haft for ide?  Bed ham om en detaljeret forklaring om hans forslag.

IVS ville være helt overflødigt da huset vel koster meget mere end 1 krone eller for den sags skyld 49000 kr - men umiddelbart - et skidt råd

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, en selskabsform er usmart. Jeg tilslutter mig også foreningsformen. Jeg ville nok også involvere en advokat. Også selvom advokater, hvis man fortæller, man skal giftes, typisk spørger, om man har overvejet det juridiske ved en skilsmisse :-/. Men det ér vigtigt at nedfælde, hvordan man kommer ud af bofællesskabet igen. Især, hvis man er familie!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)