Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tab på APS

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Vangsgaard:

 Det er jo ikke helt det samme som aktier hvor man kun kan tabe den indskudte kapital, med ApS kan du tabe mere end det du har investeret.

Hvordan er det lige du når frem til dine konklusioner?

Der er da ingen forskel på hvor meget man maksimalt kan tabe i et ApS i forhold til et A/S, når det gælder den investerede kapital. 

Hvis du mener man som anpartshaver kan få et fradrag for rest underskud i et ApS, hvilket jo må være den negative egenkapital, vil jeg da gerne vide hvor du finder lovhjemmel til det?

 

Hvis det du tænker på er en kautionsforpligtigelse, så er der da mig bekendt ingen forskel i den skattemæssige behandling mellem ApS og et A/s

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:
Hvis du mener man som anpartshaver kan få et fradrag for rest underskud i et ApS, hvilket jo må være den negative egenkapital, vil jeg da gerne vide hvor du finder lovhjemmel til det?

Et forsigtigt gæt Peter forveksler Aps med I/S - ellers giver hans indlæg absolut ingen mening....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Kingkong13:
at der er fradrag ?

Ja, som du selv skriver så det anføres i rubrik 67 og giver fradrag som aktieindkomst...

og som MINUS tal i rubrik 67 så du ikke skal af med skat af det - plus for overskud minus for underskud/tab og JA tabet skal lige være konstateret - f.eks. selskabet lukket ved konkurs/tvangslukning/erklæring.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)