Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mit første indlæg på Amino.dk nogensinde - Hjælp søges!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. May 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 01:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino

Så prøver jeg i en alder af 39 år gøre noget ved den iværksætter jeg altid har haft i maven :-)   Ja, bedre sent end aldrig! Det bringer mig så til mit første indlæg her på Amino nogensinde.

Hvordan finder jeg 1-2 "bright heads" der er ved noget om små elektriske motorer, fin-mekanik og design til et start-up? Nogle gode råd?

Henvender jeg mig til specifikke uddannelsesinstitutioner (hvilke?), finder dem online et sted, sætter posters op til nogle relevante messer? Kunne jeg med fordel udlicitere opgaven til nogle ingeniører (mod betaling naturligvis) og hvis denne løsning vælges hvem henvender man sig så til og hvordan sikrer jeg mig ophavsrettigheder / patent. Det vil sige undgår at ingeniørerne som udvikler dingenoten løber med min idé?

Alle råd tages imod med stor taknemmelighed.

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 02:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløj og velkommen Smile

Jeg læser selv til industriel designer og synes det ofte er et godt sted at starte, når man skal have udviklet en dingenot. En designer kan hjælpe dig med at udvikle, formulere, skitsere og udforme den grundlæggende idé og derefter kan man arbejde sig ned i at få klargjort de tekniske detaljer.

Angående elektronikken har jeg fundet nogle uddannelsessteder, som du måske kunne kontakte: https://www.ug.dk/uddannelser/erhvervsuddannelser/elektronik-og-svagstroemsuddannelsen.

Mht. ophavsrettigheder, så skriver man ofte under på en hemmeligholdelsesaftale inden man begynder at samarbejde.

Mvh David

-

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Frederiksværk
Tilmeldt 27. Oct 12
Indlæg ialt: 44
Fra  ScandiOne Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Massotam,

Jeg ved noget om finmekanik og elmotorer (2 ud af 3 er ikke helt galt?), og også elektronik, så jeg kan måske hjælpe?

Du kan se et eksempel her: 'Verdens mindste racerbane':

Men jeg ville gerne vide lidt mere om hvad det går ud på - det kan være at det er noget jeg ikke ved en dyt om.

Jeg forstår godt at du holder kortene tæt ind til kroppen, men det er svært at vide om jeg kan tilføre noget af værdi.

Med mindre du allerede er millionær, så glem alt om patent. Det koster en formue.

Min store drøm er, at man kunne offentliggøre sine ideer, og så kunne folk byde ind med det de kan. Jeg er selv opfinder i det små, og det hele ligger i skrivebordsskufferne fordi jeg ikke aner hvordan man kommer ud til folk som kan markedsføre og producere.

Så hvis du har mod på at dele lidt mere info, så skriv til mig.

Venlig hilsen

Mads Aggerholm

Tilmeldt 19. May 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej David

Tak for svar Smile

Mvh. Daniel

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads og David, jeg faldt en gang over noget for mig lidt unyttig viden, men en viden en af Jer måske har interesse i. Men i kan ikke få patent. Det drejer sig om den asymetriske el motor. Jeg har set en video på Youtube.com hvor en opfinder viser hvordan han ændrer beviklingen af kobber tråden, han tager en ca 2hk motor der er symetrisk beviklet, åbner motoren og laver en asymetrisk bevikling over magneterne. 

Derved får han denne 2hk elmotor til at køre på fuld kraft ved hjælp af et lille almindeligt 1,5v batteri som energikilde (jeg ved ikke hvor længe det virker!)

Jeg forstår ikke helt om det er en fordel, men tænker der burde være fordele ved det.

I kan kigge disse videoer igennem fra youtube, kan ikke lige henvise til den eksakt samme video...

https://www.youtube.com/results?search_query=asymmetric+motor

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)