Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

B2B Markedsføringstips - Online

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 14
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen!

Efter at jeg for en lille uges tid siden oprettede en tråd herinde, og fik stor succes med nogle rigtige gode og hjælpsomme svar, smider jeg nu endnu et spørgsmål op - som dog intet har med foregående tråd at gøre :-) 

En af mine kammerater går med planer om, at starte en online forretning op som henvender sig til erhvervsdrivende. Jeg har desværre ikke selv fået så meget info endnu, men det som han arbejder på er en online service/software med specielt fokus på kommunikation, og kundekontakt til de erhvervsdrivende, primært enkeltmandsvirksomheder. Hans spørgsmål er så om I har nogle gode råd/erfaringer som I vil dele ud af, og specifikke ting som han skal være opmærksomhed på når han skal markedsfører sit produkt - er der nogle specielle markedsføringskanaler som vil være oplagt (udover Amino), til en sådan service. Som jeg har forstået det vil han forsøge at markedsfører sig, og forhåbentlig få både nogle få danske og udenlandske kunder. Han nævner blandt andet, at prisen er noget som alle burde kunne være med på.

- Som I nok kan fornemme har jeg ikke selv noget med projektet at gøre, og låner ham blot min bruger her på Amino. 

Ha' en rigtig god dag! 


Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Altså oplagte medier ville være LinkedIn og Google AdWords. Sidstnævnte dog kun i tilfælde af at målgruppen søger aktivt på behovet i Google. Uanset hvad bør han få lavet en landingpage på hans hjemmeside, hvor han kan lede relevant trafik ind. Denne landingpage skal sparke r** og sælges hans ydelse til perfektion. 

Så altså en fornuftigt hjemmeside / webløsning med et godt SEO fundament krydret med noget PPC marketing burde være en fornuftig start. 

Ellers er kanvas mødebooking tit en effektiv møde at sprede budskabet på. Dette har dog ikke så meget med online markedsføring :-) 

Tilmeldt 29. Nov 14
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon,

Mange tak for dit svar, det var nogle super gode inputs som du kom med! :-) 
Har du nogle gode råd til hvordan man kan få udbredt sit budskab via LinkedIn, har de nogle specifikke markedsføringstiltag som man kan benytte? :-) 

Rigtig god dag, og mange tak for svaret! 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen :-) 

På LinkedIn er de forskellige annoncemuligheder lidt ala Facebook ads. Først step kunne være at oprette en virksomhedsprofil hvorfra der kunne kommunikeres og deles fra til netværket og andet interesserede. 

Det glæder mig at du kunne bruge mine inputs! 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)