Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Straksafskrive delemidler

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Her tror jeg du ville ha skrevet IKKE afgørende om der er overskud

Enig - der var gledet et "ikke" ud...

Cookie - John Hannover:
men selv hvad moms angår, skal der vel være et erhvervsmæssigt formål

Pointen er  at du ser på hensigten på anskaffelsestidspunktet - og så afhængig af udfald justere. Problemet er hvis man fravælger at tage fradrag - så kan man måske ikke tilvælge senere.  Det er normal praksis indenfor moms at der skal efterfølgende reguleringer -  bare tag investeringsgoder som eksempel.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg er med tak  og lidt klogere - men man skal så være forberedt på disse - efterfølgende reguleringer - og overveje om moms reg betaler sig - FOR hvis formålet er overskud på lejen, og maskinerne koster under 50.000 kr - og leje sker til private hvad man må formode med den slags - så er momsreg næppe en fordel

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
g leje sker til private hvad man må formode med den slags - så er momsreg næppe en fordel

Næ - men hvis omsætningen til private går rigtig godt - så kan man omvendt ende i en situation, hvor du alligevel  skal lægge moms på udlejningen og ikke har fået fradrag for indkøb af driftsmidlerne.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt klart - Jeg tror bare ikke udlejning af fliseklipper og stampemaskine er så let - men det er jo noget trådstarter bare må tage i overvejelse. ER det let og noget der giver gevinst, så er det klart at tage det i virksomheden som ny branche - ellers ikke

Synes måske det kompliseres lidt ud fra udgangspunkt - HVIS et formål er indtjening i sig selv og man forventer omsætning over 50.000 kr ved salg til private - så momsregistrer det - Hvis man venter salg under 50.000 kr pr 12 mdr løbenede og i øvrigt anskaffer ting til at bygge for sig selv som hovedformål - lad være med at momsregistrerer eller gøre det til det af eksisterende firma der laver noget helt andet Smile

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Aug 15
Indlæg ialt: 15
Fra  StålBixen Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Men suppleres der med en pladevibrator, motorpælebor, jordfræser, mosfjerne, minigraver, motorbør, brændeflækker og diverse andre ting, så begynder det at flytte sig. Meningen var faktisk at jeg ville bruge en del af "overskuddet" fra min smedeforretning på at investere i maskiner og materiale til udlejning.. måske går jeg helt væk fra smede faget en dag.. men lige nu er det der hvor jeg kan tjene pengene til at finansiere min udlejning. Arnejder til dagligt som smed og har min egen smedebiks ved siden af.. så det kunne godt tænkes jeg kørte død i smedefaget over tid :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det kan jo sagtens være - undersøg markedet lidt  så du ikke står med en maskinepark der ikke rykker og får skat til at se det som hobby, men hvorfor skulle sådan en udlejning ikke virke - der skal dog givet en del reklame til + aftaler med forsikring som lejer vel skal gi - men det er jo bare at budgettere og se om du mener det hænger sammen. Tror i hovedsag det vil være til private hvor momsen jo godt kan ha lidt betydning

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Aug 15
Indlæg ialt: 15
Fra  StålBixen Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan iøvrigt godt selv se at det måske kan misforstås. Jeg har bare ofte irriteret mig over at skulle ud og leje, og derfor er jeg kommet på ideen med at købe og selv udleje til god pris. Eksempel på leje af flishugger ved maskinudlejningen i mit område er 1100kr ex.moms. Hans maskine er selvfølgelig en proff maskine til 100-200K kr., men absolut overkill de 90% af de opgaver folk har i haven, min maskine ville jeg udleje for måske 300kr ex.moms.

Lige et tillægsspørgsmål. Det med at man skal lade sig moms registrerer hvis man tjener over 50.000kr, det gælder vel kun for personer uden momsnummer, jeg er jo allerede registeret med min smedeforretning og kan del derfor ikke køre udlejningen uden?

For folk som køre uden momsnummer op til de 50.000kr, opkræver de så stadig moms og betaler den til skat? Eller bliver de bare beskattet af hele beløbet via b-indkomst?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil mene du godt kan ha momsvirksomhed som smed, og så udleje nogle maskiner privat faktisk. Det må være lovligt at ha smedefirma og så leje en privat maskine ud når det er noget helt helt andet og privat du evt udlejer - Du har ret I at du nok så kan ha sværere ved at afskrive købet, men hvis der er slid på og du kan anskueliggøre de holder i 5 år, så kunne du givet trække noget fra dine indtægter, også selv om det var privat men det er klart lettere afskrivningsmæssigt at gøre det i firmaet.

De som ikke er momsreg må ikke opkræve moms og ikke fratrække moms. Du har jo plan om at drive det erhvervsmæssigt og så ville jeg følge Whiskeys råd om at tage det ind som bibranche i firmaet med moms - hvis du kan lave et budget der ser fornuftigt ud

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Aug 15
Indlæg ialt: 15
Fra  StålBixen Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

1000-tak for alle svar.. jeg har fået noget at tygge lidt på her, og det er nok på tide at overveje en revisor som kan guide mig igennem reglerne så jeg ikke brænder lapperne hos SKAT.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)