Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billig betalingsløsning til lille webshop, mobilepay online, eller...?...

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 300
Fra  Scanpay ApS Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan jo evt. tjekke kortgebyr, som er en prissammenligning af betalingsløsninger. Desværre er der lige nu et par mindre fejl, men de bliver rettet med næste opdatering (i morgen).

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender da til webshops, som modtager betaling med MobilePay (og 'gammeldags' kontooverførsel), som kun har en almindelig aftale med Danske Bank.

Ulempen er dog, at det ikke integreres i webshoppens betalingssystem direkte, men at man skal matche de indkommende betalinger man modtager som besked på sin telefon med de ordrer man får fra sin hjemmeside/webshop. Og det kan sagtens lade sig gøre, hvis man bare er en lille shop.

Mvh David

-

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ulempen er bare at det er ikke tilladt at bruge sit "private" mobilpay nummer på sin webshop - og hvis Danske Bank finder ud af det, så bliver de ikke glade :-)

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, okay - selvom, hvis man er en enkeltmandsvirksomhed, der i forvejen har sin privatøkonomi blandet sammen med sit lille firma, så kan man vel godt? 

Pointen var bare, at man nok ikke behøver en dyr betalingsgateway for at bruge MobilePay i sin webshop.

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nej, det bør man ikke gøre - Danske Bank ser ikke med milde øjne at du bruger en privat betalingsmulighed til erhvervsmæssigt salg.

Samtidig er det da heller ikke fedt at man skriver på en webshop, du skal overføre til mobil nummer xx xx xx xx - og der står Torben Sørensen i feltet.

Om så Danske Bank opdager det, er nok mere usandsynligt - men enten bør man gøre det ordentlig eller også bør man glemme det ;-)

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Marwe:
Samtidig er det da heller ikke fedt at man skriver på en webshop, du skal overføre til mobil nummer xx xx xx xx - og der står Torben Sørensen i feltet.

Lad os nu sige, at man er en lille f.eks. keramiker, der hedder Ulla Børgesen og hun har en lille hjemmeside (www.ullas-keramik.dk), hvor hun sælger sine små skæve krukker - så ville jeg da ikke have nogen betænkeligheder med at, der står Ulla Børgesen i feltet, hvis jeg skulle købe en skæv krukke og overføre penge til hende. Og Danske Bank ville da nok heller ikke kræve, at hun får tegnet en virksomhedsaftale med dem, vil jeg umiddelbart tro.

Det oprindelige spørgsmål i denne tråd var jo netop, at det drejer sig om en lillebitte 'interesse'-webshop - og der mener jeg (og håber), at det er muligt at starte med at bruge sin egen MobilePay-løsning og mobilnummer, så længe det er inde for en bagatelgrænse.

Smile

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

brug ikke Mobilepay for private i erhvervsøjemed - det kan blive dyrt. Lav de aftaler der kræves og skær ikke hjørner der og nej DDB ser ikke mildt på det

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Årgh. Verden er da også blevet så nøjeregnende og stringent. Hvor er følelsen af at kunne være en lille ubekymret knold, der prøver sig frem? Og hvor er evnen til at sige "PYT - det skal nok gå"?

Smile

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

davidchristensen:
Årgh. Verden er da også blevet så nøjeregnende og stringent. Hvor er følelsen af at kunne være en lille ubekymret knold, der prøver sig frem? Og hvor er evnen til at sige "PYT - det skal nok gå"?
det må man da for min skyld gerne - men det bare en risiko så. Lidt som - jeg må vel godt tjene lidt på min hjemmelavede keramik og ikke betale skat - og ja pyt det går nok i mange fald - men risikoen er der

Når vi taler mobilepay er risikoen faktisk nok større - men for min skyld pyt - bare trådstarter ved det og ikke tror på noget med at "der burde da være en bagatel hvor erhverv ikke var erhverv" eller andet selvopfundet. Skriv hellere bare-  tag chancen 

Det rager slet ikke mig om folk tager chancen - det er der sikkert en del der gør - Jeg svarer kun hvad regler er og vover ikke at råde nogen til andet - det må de selv vælge

Paypal er uden fast omk - og swift som overførsel også uden gebyr for erhverv (bruges faktisk derfor i butikker en anelse mere end mobilepay) som alternativer - stripe kunne også være mulighed hvis det er til helt bittesmå shops

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

davidchristensen:
der hedder Ulla Børgesen og hun har en lille hjemmeside (www.ullas-keramik.dk), hvor hun sælger sine små skæve krukker

Så bør Ulla nok bare vælge at man kan betale via bankoverførsel eller Paypal, så er der jo ingen problemer.....

Og det vil da være ærgerligt for Ulla, når hendes webshop bliver større og hun gerne vil have Mobile Pay erhvervsløsning og Danske Bank siger nej, fordi hun har overtrådt reglerne...

Normalt synes jeg også at der bør være en bagatel grænse, men lige med Mobile Pay - der ser Danske Bank meget strengt på

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)