Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til at forbedre Google-resultater

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 235
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg har brug til hjælp angående visningen af min FIFA 16-hjemmeside på Googles søgeresultater.

Når man foretager en søgning på Google, og min side dukker op blandt søgeresultaterne, er der begyndt at være 2 ekstra links i bunden. (Markeret med rødt i screenshottet herunder)

Er der nogle der kan fortælle mig, om det er muligt at ændre hvilke links, der skal vises, og hvordan man gør dette? Eventuelt bare fortælle mig hvad disse links kaldes på fagsprog, så jeg selv kan google mig til hjælpen.

På forhånd mange tak Smile Yes

Tilmeldt 12. Aug 15
Indlæg ialt: 15
Fra  Philscan (Philippine and Scandinavian IT Services, Inc.) Skrevet kl. 05:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mikkel,

Ordet du leder efter er 'sitelinks'. I forbindelse med Google's hjemmeside analyse til valg af søgeordsoptimering, bliver din hjemmeside scannet for unikke ord, og sammensætter SELV disse og laver sitelinks'ne for dig. 

Du kan læse mere om det her, https://support.google.com/webmasters/answer/47334 

Der er også en guide hvori du finder ud af hvordan du kommer af med de upassende links.

Håber det kunne hjælpe :) 

Mvh.

Shannon

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 235
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for hjælpen!

Mærkeligt nok havde Google valgt nogle af mine allerdårligste undersider som sitelinks. Har jeg bygget min side forkert op på en eller anden måde, eller er det blot et uheld og tilfældigt, at det sker? Min side om FIFA 16 demoen er meget mere oplagt både besøgsmæssigt og SEO-mæssigt frem for "Blandede idéer til FIFA 16", der er både gammel, uaktuel og uden links til..

Anyway, jeg har fulgt guiden du linkede til så forhåbenligt kommer der snart nye sitelinks.. :-)

Tilmeldt 12. Aug 15
Indlæg ialt: 15
Fra  Philscan (Philippine and Scandinavian IT Services, Inc.) Skrevet kl. 04:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel,

Det er værd at huske, at Google jo laver en analyse af din hjemmeside for at kunne kategorisere den ordentligt, for den mest optimale søgeoptimering. Derfor er det vigtigt at du først finder de keywords der er mest relevante for dig. Brug evt. Google Adwords for at finde ud af dette - her kan du nemlig se hvor mange der søger på de bestemte ord, og hvor meget konkurrence der er på ordene. Derefter er det så vigtigt du så finder understøttende ord til dine keywords (det vender jeg tilbage til senere), for at forstærke relevansen af ordet i forhold til når Google laver hjemmeside analyse. Så selvom du (og alle os andre) ved, at Fifa 16 demoen er mere oplagt besøgsmæssigt, bliver den ikke vægtet høj af Google, da du højst sandsynligt ikke har brugt keywords nok til at fremhæve det hos dem. 

Jeg har lige været inde og tjekke din hjemmeside i forhold til sammenhængen mellem dine sitelinks og unikke ord, og kan se hvorfor fx. 'Kvinder med i Fifa 16' bliver vægtet højt. I forhold til de understøttende keywords, er det her KVINDE, der bliver nævnt flere gange i dit post, body i body, titel. Brug dette post som eksempel når du fremadretter poster noget på din hjemmeside. 

Jeg har ikke kunne finde noget om 'Blandede idéer til Fifa 16' - er det noget du har pillet ned siden sidst du skrev dit indlæg herinde?

I forhold til at bruge dine keywords, skal du huske ikke at placerer dem, bare for at placerer dem, idét Google kan straffe for dig spamming. Det handler om at finde balancen, fx. ved hjælp af understøttende keywords.  Husk også, at alle filer der bliver uploadet hjælper din ranking i forhold til søgeoptimering, så husk når du navngiver dem inden du uploader, så gør det efter dine keywords. 

Det var en lidt længere smørre, men jeg håber det var forståeligt og behjælpeligt. 

Mvh.

Shannon

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)