Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg påtænker at CE mærke mine egne lamper. Nogen der har erfaring med de tekniske specifikationer lamperne skal leve op til?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino's,

Jeg skal til at have godkendt et par simple lamper. De er udført i metal, og jeg ved at de skal CE mærkes for at kunne sælges. Jeg ved også, at man selv må CE mærke produkter, så længe man lever op til de krav der forefindes.

Er der nogen her, der har erfaring med, hvad man rent konstruktionsmæssigt skal være opmærksom på? Jeg tænker f.eks. på:

- Min/max afstande

- Jording

- Skal CE mærkningen være synlig / umiddelbart synlig. Er det nok at et label sættes på ledningen? Eller inde bag fatningen. Det er ikke muligt at sætte på lampen hvor det er synligt og acceptabelt pga af design.

- Kabelaflastning

- Andet?

Og måske er der en der lige har numrene på de dokumenter der beskriver hvad en CE mærkning indebærer.

Vh Claus

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Århus
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Ha, David,

Du har ret, det er en af de bedre opfindelser.

Tak - Claus

Fra Århus
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Er der virkelig ikke Amino's med erfaring i lampeproduktion?

Som jeg skrev i min oprindelige mail så søger jeg lidt sparring omkring det konstruktionsmæssige / sikkerhedsmæssige ifm design af lamper. 

Lamper er produceret i messing, og/eller kobber, og/eller stål. Hvad skal man passe på? 

Det ville være super hvis nogen ligger inde med en tjekliste / manual, og specielt hvis de vil dele denne med mig Geeked

På forhånd tak.

Claus

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)