Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Barsel som fuldtidsansat og deltidsselvstændig

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har været selvstændig i 5 år. Både på fuld tid 1,5 år, som studerende, og nu med fuldtidsarbejde ved siden af.

Jeg har ikke 9 mdrs. anciennitet i mit fuldtidsjob, hvorfor jeg ikke har ret til løn under 14 dages orlov ved fødsel. 

Jeg kan se jeg indbetaler til noget barselsudligning - ved i om man så kan få som selvstændig?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

det du nu betaler til som del af kollektiv ordninger barselsudligning og da betaling først er startet nu vil grænsen som jeg ved det være fødsel 30/9 eller senere men prøv at finde det her https://www.borger.dk/Sider/Barsel-selvstaendige-udligningsordning.aspx 

Venlig hilsen John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det at du betaler til barselsudligningsordningen har intet at gøre med hvorvidt du har ret til kompensation. Man kan sagtens få kompensation, selvom man ikke indbetaler til ordningen. 

Du kan få kompensation hvis du også har ret til barselsdagpenge og din indtægt overstiger den maksimale dagpengesats. Man søger bare om barselsdagpenge og så beregnes kompensationen automatisk og udbetales. 

Se evt. mere her:

http://www.erhvervsblogger.dk/barselsudligning-for-selvstaendige/

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra Viborg
Tilmeldt 19. Nov 14
Indlæg ialt: 58
Fra  Viborg Løn & HR - Dataløn og VISMA PARTNER Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kære Jaidee!

Generelt er betingelserne for selvstændiges ret til barselspenge følgende:

du har arbejdet i mindst 6 måneder inden for de sidste 12 måneder, før du går på barsel, og du har arbejdet den seneste måned før din barselsorlov. D har arbejdet mindst på halv tid (18 ½ time om ugen) i din virksomhed, og du har overskud i din virksomhed

Du skal opfylde alle fire betingelser for at få barselsdagpenge. Hvis du har arbejdet som selvstændig i mindre end 6 måneder, kan du regne de perioder med, hvor du evt. har arbejdet som lønmodtager.

Jeg tillader mig i øvrigt at henvise til vores ekspertblog på Amino: VIBORG LØN & HR - SANDGAARDS BLOG. Hvor emnet barsel har været behandlet i sidste måned ad 2 omgange.

Med venlig hilsen

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)