Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Backup af din WordPress side eller webshop? (Markedsanalyse)

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

davidchristensen:

Jeg bruger one.com som er en af disse meget billige udbydere, fordi min hjemmeside er ikke så krævende. En dag kom jeg til at slette wordpress-mappen via ftp ved en fejl (jeg var ved at rive alt håret af mig selv) - men heldigvis havde one.com en backup - og ca. en time senere var alt online og fint igen. Så umiddelbart er det ikke noget jeg ville have brug for, desværre :)

Nu kender jeg ikke one.com, men jeg ved naturligvis at det er en lavpris udbyder, så det er godt at se der tilbydes backupløsninger - også offsite.

Har du taget højde for hvad der vil ske hvis one.com gik konkurs? Jeg ved godt at det er usandsynligt, men det kan ske.
Tankespillet her er at, af uransagelige årsager, så lukker og slukker one.com for adgangen til deres datacentre for at minimere udgifterne. Dit website er utilgængeligt og det er din backup også. Hvor hurtigt kan du så være oppe at køre hos en anden udbyder?

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Dan Storm:
Har du taget højde for hvad der vil ske hvis one.com gik konkurs? Jeg ved godt at det er usandsynligt, men det kan ske.
Tankespillet her er at, af uransagelige årsager, så lukker og slukker one.com for adgangen til deres datacentre for at minimere udgifterne. Dit website er utilgængeligt og det er din backup også. Hvor hurtigt kan du så være oppe at køre hos en anden udbyder?

Ja, så ville jeg være på den. Jeg kan finde ud af at lave en backup af diverse filer via ftp - men databasen ville jeg ikke ane hvordan jeg får en kopi af; dertil rækker mine evner ikke.

Ville man kunne bruge dit program/ydelse til at flytte en hel hjemmeside med database og alt, over på en anden server, med de administrationsrettigheder man nu engang har som menig kunde af et webhotel? Når jeg ser på mit webhotel via ftp. så er der ikke nogen umiddelbar database-fil/program at se - så det er en gåde for mig hvordan det egentlig fungerer (jeg er helt blondine-blank lige på det område). Men det kunne jo være en smart ekstrafunktion Smile

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)