Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Videresælge vare fra Tyskland?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Aug 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Det er muligt, at dette spørgsmål er blevet spurgt og svaret på før her på Amino, men spørger lige igen, da jeg ikke kan finde svaret på mit spørgsmål hverken herinde eller på andre hjemmesider. Undskylder lige på forhånd, hvis det er mig, der ikke leder grundigt nok. :)

Jeg er i færd med, at etablere en virksomhed med en kammerat, som sælger alkohol (vi har valgt ikke at komme nærmere ind på projektet :)). Spørgsmålet lyder så på, må vi køre til grænsen og købe de alkoholiske vare og derefter køre hjem igen og sælge dem på vores webshop? Hvis ikke skal der så oprettes diverse tilladelser til det, og hvor finder vi dem henne?

Hvis det er muligt, er det jo en kæmpe fordel, da prisen dernede jo som sagt er meget billigere i det store hele end herhjemme.

Lige et lignende spørgsmål. Må vi købe vores vare i et dansk supermarked eller webshop og så sælge dem over vores webshop?

Eller er det nemmere og bedre at få et samarbejde op at køre med producenterne selv?

Vi glæder os til at høre Jeres svar.

Mvh. Jonas Carlsen og Marcus Johannesson.  

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Marcusjohannesson:
må vi køre til grænsen og købe de alkoholiske vare og derefter køre hjem igen og sælge dem på vores webshop?

Svaret er nej.

For det første skal I være momsregistret udover det skal du have tilladelse til import af alkohol, hvilket kræver en sikkerhedsstillelse på minimum 200.000 DKK til SKAT. udover det skal du have tilladelse til import af fødevare fra fødevarestyrelsen.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Sikkerhedsstillelse er ikke relevant når spiritus hentes i Tyskland. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 07:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:
Sikkerhedsstillelse er ikke relevant når spiritus hentes i Tyskland. 

 

Hvordan kommer du til den konklusion?

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 07:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Whiskey:
Sikkerhedsstillelse er ikke relevant når spiritus hentes i Tyskland. 

 

Hvordan kommer du til den konklusion?

Er det ikke fordi Sikkerhedsstillelse efter toldlovens §§ 29-30 er kun ved import/eksport ind eller ud af EU, ikke landene imellem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

@Ravn - ved at bruge reglerne om lejlighedsvis registrering som varemodtager i spiritusafgiftsloven. 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)