Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Engelsk pendant til dk-hostmaster - med gratis transfer?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen!

Er der en domæne-udbyder, som kan håndtere .com, .net og alle de andre, og som tillader en at overføre domæner mellem forskellige konti gratis?

Lige nu bruger vi Loopia, og de vil have 100 kr. for at overføre et domæne til en konto som ikke er ejet af os selv. En service, som dk-hostmaster som bekendt håndterer gratis.

Mvh Nina

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange bruger gratisDNS.dk eller webhosting.dk
Selv bruger jeg webhosting.dk

Der kan du pege fra til hvad du vil.

Selv peger jeg til egne server og kan flytte til andre hurtigt.
Det tager 10 min så slår det igennem...

Altså ingen ventetid på at dk-hostmaster skal relagre domænet

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Nkara:
Er der en domæne-udbyder, som kan håndtere .com, .net og alle de andre, og som tillader en at overføre domæner mellem forskellige konti gratis?

Nej, det er der ikke.

Årsagen er at VeriSign Global Registry Services, som ultimativt kontrollerer .com domæner, kræver et gebyr for et "transfer" eller som du kender det fra DK-Hostmaster, en redelegering.

Det gyber cirkulerer så fra dig, til den registreringsmyndige ved den virksomhed du har købt/registreret domænet hos, til VeriSign Global Registry Services. Og det gebyr er der ingen der vil forære dig.

Nkara:
Lige nu bruger vi Loopia, og de vil have 100 kr. for at overføre et domæne til en konto som ikke er ejet af os selv. En service, som dk-hostmaster som bekendt håndterer gratis.

100 kr er vist meget standard og ganske billigt, hvis vi ser på danske udbydere. Udenlandske udbydere kan muligvis gøre det billigere.

DK-Hostmaster skiller sig også lidt ud fra alle de andre og kan derfor ikke sammenlignes.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak alle sammen. 

Dan har forstået det helt korrekt i forhold til at det handler om at flytte et domæne fra en ejer til en anden - ikke blot at pege på en anden server. 

Dan Storm:
Udenlandske udbydere kan muligvis gøre det billigere.

Har du (eller andre) nogen ideer om hvem? For jeg er vel ligeglad med om det er en dansk udbyder eller ej - Loopia er jo heller ikke dansk. 

Mvh Nina

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

At overføre ejerskabet på et .com domæne gøres via en "transfer" - også selvom registrator er den samme, så du kan ikke slippe for gebyret.

Jeg kender desværre ikke nogen registrator der gør det billigt.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok - mange tak :)

Så ved jeg da i det mindste at jeg ikke bliver snydt :)

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Nkara:

Mange tak alle sammen. 

Dan har forstået det helt korrekt i forhold til at det handler om at flytte et domæne fra en ejer til en anden - ikke blot at pege på en anden server. 

Dan Storm:
Udenlandske udbydere kan muligvis gøre det billigere.

Har du (eller andre) nogen ideer om hvem? For jeg er vel ligeglad med om det er en dansk udbyder eller ej - Loopia er jo heller ikke dansk. 

Mvh Nina

Nina,

Jeg har overført adskillige .com osv domæner til andre og jeg er temmelig sikker, næsten helt sikker på det er gratis hos Namecheap altså hvis du mener fra person til person. Hvis en anden registrant skal overtage, så afhænger det af hvem du har at gøre med. Her beskrives det hvordan du hos Namecheap overflytter domæne.

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nkara

Den eneste forskel der kan være i pris ved en "transfer" til en ny ejer, er vel den forskel de enhelte domæneudbydere har og der er ikke den store forskel, det er småpenge det drejer sig om.

Du kan ikke lave en gratis "transfer" til en anden ejer af et .com, .net etc. det koster at der skal en ny ejer på, det er jo mere eller mindre bestemt af dem der ejer de enkelte TLD'er :)

//Kim

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Erik Hamre:
Jeg har overført adskillige .com osv domæner til andre og jeg er temmelig sikker, næsten helt sikker på det er gratis hos Namecheap altså hvis du mener fra person til person. Hvis en anden registrant skal overtage, så afhænger det af hvem du har at gøre med. Her beskrives det hvordan du hos Namecheap overflytter domæne.

Jeg tror at det du omtaler er et "push" af domæne mellem to kontoer på Namecheap og ikke et reelt transfer away.

"The push is free of charge, and the domain you push is not renewed."

Jeg forestiller mig at det fungerer på samme måde som på f.eks. GratisDNS hvor du også kan gratis afgive DNS kontrollen over et domæne til en hvilken som helst anden konto ved GratisDNS, så længe at domænet er hos GratisDNS. Det er ikke noget der ændrer det reelle ejerskabsforhold.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)