Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Incoterms

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Aug 15
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg starter firma men import fra f. Eks pakistan, og hvis jeg sammen med fabrikken indgår aftale om at vi bruger Incoterms DDP
(Delivery duty paid)
Hvilke fordele er der for mig og min virksomhed?
Hvilke ting kan jeg blive opkrævet for?
Det drejer sig om sadler, lædervarer.

Tilmeldt 18. Aug 15
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Therese,

Fordelen ved DDP, er at sælger har fragtomkostningerne til det aftalte sted, samt risikoen.

Ydermere er det sælger der har ansvaret for fortoldningen af varerne.

Dog skal du være opmærksom på, at sælger selvfølgelig tager sig betalt for at bære ovenstående omkostninger/risiko

Det er dig der har omkostningen for aflæsningen af varerne.

/Niels

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det lyder i mine øre lidt mærkeligt at et pakistansk firma skulle være interesseret i at sende DDP, da de så skal afholde udgifterne for told.  Enten er de nogle amatører der ikke ved hvad du snakker om ellers er der sket en fejl hvor de har ment DDP Delivery Duty unpaid.

Jeg vil anbefale at du evt. køber FOB (Free on board)  og selv får en dansk speditør til at forestå forsendelsen til Danmark.  Det vil ofte være den billigste måde at få godset hjem på.

Når der er tale om lædervare er det vigtigt at du er opmærksom på hvilke kemikalier der er brug til selve garvning / behandling af læderet, da visse stoffer er forbudte i EU.

 

 

 

 

Tilmeldt 6. Aug 15
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 07:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.
Det er kun sadler de vil sende DDP resten vil være fob eller cif.
Tak for info om kemikalier.
Hvordan/hvor finder man en evt speditør?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 07:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Jeg antog tidligere der var tale om søfragt, men er det korrekt? Køb aldrig på CIF betingelser hvis der er tale om søfragt da der vil komme en del ekstra udgifter til handling i Danmark.  Køber du FOB er det vigtigt at huske på at du selv skal tegne en transportforskiring.

Jeg kan anbefale følgende speditører:

Prime Cargo

Geodis Willson

DSV

 

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)