Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lønsumsafgift Dinero

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Aug 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Lige et lynhurtigt spørgsmål til brug af dinero:

Ved betaling af lønsumsafgift, hvad bogføre jeg det under?

På forhånd tak :)

Fra København
Tilmeldt 8. Sep 14
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa :-) 

Det vil jeg hellere end gerne svare dig på! 

Umiddelbart ville jeg bogføre den på konto 7360: Offentlige bøder og gebyrer. Helt præcist gør du det i et finansbilag. Finansbilaget finder du under Bogføring -> Under diverse, vælg finansbilag. Du udfylder bilaget med konto 7360 -> Modkonto 55000: Bank -> Beløb, sætter du i plus. 

Du kan alternativt også oprette en ny konto til det, hvis du vil have en konto, der udelukkende omhandler afgiften. Så skal du i så fald oprette kontoen i gruppen "Administrationsomkostninger", og vælge et nummer, der ikke allerede er optaget mellem 7000-7999. Er du i tvivl om hvordan du opretter kontoen kan du se mere i dette link: https://dinero.dk/support/opret-ny-konto/

Vælger du at oprette kontoen bogfører du det på samme måde, men udskifter i stedet konto 7360 med den nye konto.

Svar gerne på tråden hvis der er noget du er i tvivl om ;-)


De bedste hilsner

Theis, Dinero. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at ville komplicere vil jeg pege på, at lønsumsafgift normalt vel beregnes løbende men ikke betales samtidigt.

Derfor mener jeg oftest man benytter en konto som Theis siger i gruppen administrative omkostninger, og jeg ville lave en ny konto til debet lønsum(uden moms) til lønsum for ikke at ha den sammen med offentlige bøder.

Som modkonto ville jeg lave konto til "skyldig lønsumsafgift" -(for den betales jo ikke helt løbende, men er god at kende til størrelsen af og ha i udgift + status) Den oprettes i gruppen med "skyldige omkostninger" (hvor også skyldig skat og andet skyldigt befinder sig) Oprettes i status som kredit konto og naturligvis uden moms

Så kommer det tidspunkt hvor du skal betale lønsumsafgiften og her kører du så konto skyldig lønsum i status i debet mod bank i kredit hvis det er bank du betaler den fra.

Lidt mere kompliceret men hvis du kun bogfører ved betalingstide - så har du ikke rigtigt overblik over hvad der venter dig - lidt som med moms, som føres løbende på skyldig moms

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Aug 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg siger mange tak begge to :)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)