Kære Aminoer. Vi er ved at være færdige med vores løsning, og derfor skal vi selvfølgelig have det ordentlig markedsført. Jeg har taget et kig på no cure no pay markedsføring, og det virker næsten for godt til ikke at tage brug til det. Jeg vælger dog lige at høre alle jer: hvilke erfaringer har I med det, for ikke at glemme: hvem? Hvis du ofrer dette, vil jeg meget gerne høre fra dig - og gerne lidt, hvorfor jeg skal vælge jer og generelt dette. Kontakt mig gerne på co@tinyrisk.com! :-) Tusinde tak. |
Hej Christian,
Jeg arbejder selv i branchen, og har aldrig helt forstået mig på "no cure no pay" løsninger. Det virker alt for desperat og uprofessionelt, ikke at tage sig betalt for sit arbejde.
På den anden side af skeén, kan du selvfølgelig også komme ud for at du faktisk siger ja til en aftale som berettiger en person eller firma at disse selv kan vurdere hvornår det er en "cure" - for så at afregne dig urimeligt i forhold til indsats. I tilfælde af at du virkelig ønsker at benytte sådanne, så vær sikker på at du får samarbejdspartnere som kan og vil, for reelt set er dårlig og uprofessionel markedsføring - den dyreste markedsføring du kan få.
Jeg vil foreslå dig at finde mindre et bureau eller dygtig freelancer, og aftal en fast pris for f.eks en hel måned med fuld grafisk, strategi, tekst, social medie drift mv., og få det gjort ordenligt en gang for alle. Når du så er i gang, så kan du jo eventuelt hyre en praktikant eller elev til at varetage den daglige drift, og eventuelt suppler med bureau eller freelancer til udvikling af kampagner eller visuel identitet.
Mvh Nikolaj, Kapteina Reklame.