Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejning af ejendom - fraflytning

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 1078
Fra  Wellness Guiden - Selvstændig Herbalife forhandler Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kan jeg se at der på LLO hjemmeside står

"Herudover er det nyttigt, at lejer samtidig meddeler udlejer sin nye adresse. Senest 8 dage før fraflytning skal lejeren, ifølge lejeloven, opgive sin nye adresse til udlejer. Det er meget vigtigt, at du husker dette."

Nogen der har nogen ide om hvilken konsekvenser der har, hvis lejeren ikke har oplyst dette?

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Hedegaard:

Nu kan jeg se at der på LLO hjemmeside står

"Herudover er det nyttigt, at lejer samtidig meddeler udlejer sin nye adresse. Senest 8 dage før fraflytning skal lejeren, ifølge lejeloven, opgive sin nye adresse til udlejer. Det er meget vigtigt, at du husker dette."

Nogen der har nogen ide om hvilken konsekvenser der har, hvis lejeren ikke har oplyst dette?

Jamen mon ikke der er bøde straf i en eller anden form

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan have betydning for, om udlejer har mulighed for rettidigt at indkalde til fraflytningssyn og fremsende sit evt. krav i anledning af fraflytningen til lejer. Dvs. denne frist evt. suspenderes. Dvs. hvis du som lejer ikke har givet din udlejer din nye adresse, så ved du ikke, om der evt. er krav mod dig.

Bemærk, at det er en lidt gråzone, hvordan man står - Udlejer kan nemlig ikke bare læne sig tilbage og vente på, at lejer henvender sig. Dvs. både udlejer og lejer står i en træls situation, hvis lejer ikke opfylder kravet jf. lejeloven.

Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 1078
Fra  Wellness Guiden - Selvstændig Herbalife forhandler Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Rikke Wagenblast Sørensen:

Det kan have betydning for, om udlejer har mulighed for rettidigt at indkalde til fraflytningssyn og fremsende sit evt. krav i anledning af fraflytningen til lejer. Dvs. denne frist evt. suspenderes. Dvs. hvis du som lejer ikke har givet din udlejer din nye adresse, så ved du ikke, om der evt. er krav mod dig.

Bemærk, at det er en lidt gråzone, hvordan man står - Udlejer kan nemlig ikke bare læne sig tilbage og vente på, at lejer henvender sig. Dvs. både udlejer og lejer står i en træls situation, hvis lejer ikke opfylder kravet jf. lejeloven.

Super tak, i denne situation er det mig der er udlejer :-)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

I så fald vil jeg forsøge at finde lejer og gerne gemme min dokumentation for, at jeg har gjort hvad jeg kan. Dette vil jeg i øvrigt gentage efter noget tid.

Jeg vil søge på facebook, linkedin, Google og ikke mindst vil jeg spørge folkeregisteret om lejeren har fået ny adresse. Min erfaring er dog, at lejere, som bare flytter, at de sjældent er gode til at ændre deres folkeregisteradresse.

Vedr. folkeregisteradressen så er jeg faktisk ikke bekendt med, om alle kan købe oplysninger herfra - De fleste, hvis ikke alle, advokater har et abonnement, så de kan få info herfra.

Held og lykke

PS: Ved genudlejning skal du være obs på, at der er kommet nye regler og der er kommet en ny typeformular, udgave 9. Se mere her http://www.advokatkontoretrws.dk/index.php/info-og-nyheder/17-aendring-af-lejeloven-vedtaget

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)