Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Administrer din WooCommerce-Webshop fra ét Excelark

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 16. Jun 10
Indlæg ialt: 79
Fra  Excelautomation Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej derude, og god Søndag :-)

I forbindelse med et større kundeprojekt (Webshop-løsning), hvor min kunde har en fysisk forretning - med tusindevis af forskellige produkter, har det været en ekstremt tidskrævende projekt, at få taget billeder af alle produkterne, måle og veje, skrive beskrivelse - som også er SEO-venlig. Ja - måske kan nogle nikke genkendelse til, at det er en tidskrævende proces at få oprettet produkterne i Webshoppen.

For at spare tid, har vi tilkøbt et plugin til WooCommerce der giver mulighed for at importere et Excelark (eller rettere .CSV). På den måde har vi kunne udarbejde hele produktkartoteket i ét samlet ark, hvorefter pluginnet håndterer selve importeringsprocessen. 

Nu er jeg stor fan af Excel/VBA - så jeg gik straks igang med at programmere diverse hjælpe-funktionaliteter i Excel-arket (VBA), som gør det nemmere for kunden at oprette nye produkter, m.v. i arket (Beskrivelse gennemgåes for SEO-venlighed (forslag til keywords m.v.), beskrivelse oversættes automatisk til 5 forskellige sprog, automatisk billede-upload til FTP direkte fra Excelarket, og ja meget mere...). Når produktet(erne) så er oprettet i arket, skal de faktisk bare importeres vha. importerings-pluginnet.

Tanken med at have alle produkter i ét samlet excelark, er faktisk god nok - dog giver det løbende et par udfordringer; under selve importering, har du ét ark, som er 100% ajourført/synkroniseret med dataen som er på Webshoppen, men så snart kunden ønsker at foretage ændringer på ét produkt, blier produkt-data kun opdateret i WooCommerce - hvilket giver forældet/asynkront data på arket. Derfor bliver arket - efter importering, faktisk helt ubrugeligt. Det syntes jeg var en skam...

...så jeg satte mig for at undersøge mulighederne indenfor synkronisering af data mellem Excel og WooCommerce (ved brug af deres REST API). Det er nu muligt at oprette produkter, opdatere alle produkterne (hvortil salgstal bliver ajourført - og et diagram bliver konstrueret) ved at oprette produkterne direkte i Excel - og trykke på "synkroniser" - hvorefter de "pushes" til Webshoppen.

Jeg syntes en af de store fordele ved Excel, er at du har mulighed for at sorterer dit data som det passer dig. Du er ikke låst fast eller begrænset, som måske er tilfældet ved mange andre systemer - og ønsker du at sammenligne salgstal i år kontra sidste år, er du frit stillet til dét (eller de 10.000 andre parametre, som man måske kunne være fristet til at sammenligne på) 

Nu er arket selvfølgelig blevet konstrueret specifikt til kundens behov; det betyder at arket indeholder en masse custom data (grundet custom meta på produkterne). Men det ville kunne tilpasses således at alle eksisterende Webshop vil kunne angive WooCommerce (API-User-Credientials) og så begynder synkronseringen ellers. Et par minutter efter vises 3 diagrammer med salgstal, avance og dækningsgrad - og så bliver alle produkterne vist række for række. Fremadrettet har brugeren så mulighed for at administere hele Webshoppen via. arket - og synkronisere data når det passer brugeren.

Jeg vil gerne høre Aminoernes mening omkring systemet/arket - om hvorvidt I kan se potentiale i en mere "global" lancering af systemet, og så ellers bare jeres tanker/idéer til systemet - det ville være en kæmpe hjælp. :-).

MVH
Jimmi Nielsen.

Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

https://wordpress.org/plugins/woocommerce-csvimport/

Fra Viborg
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 737
Fra  Webdesign, Niels Madsen Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimmi Nielsen:
Jeg vil gerne høre Aminoernes mening omkring systemet/arket - om hvorvidt I kan se potentiale i en mere "global" lancering af systemet, og så ellers bare jeres tanker/idéer til systemet - det ville være en kæmpe hjælp. :-).

 Hej Jimmi.

Har set disse WP plugin styre en dækfirma med over 5-6000 forskellige dæk nummer med en daglig opdatering:

Import any XML or CSV File to WordPress

Import Products from any XML or CSV to WooCommerce

The WooCommerce add-on for WP All Import makes it easy to bulk import your products to WooCommerce in less than 10 minutes.

The left side of the plugin looks just like WooCommerce, and the right side displays a product from your XML/CSV file.

Mvh. Niels

Webdesign

https://itwebsite.dk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)