Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til hurtigere webshop?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Kim Tetzlaff - KTJ-Media.dk:
Det kan altid betale sig først at optimere på sitet, og derefter se på om serveren kan blive forbedret.

Jeg er helt uenig Kim, hvis man ikke selv kan optimere skal man ud i byen og have pungen op af lommen, er det serveren der er langsom af den ene eller den anden grund kan din hosting udbyder som oftest gøre noget ved problemet, der KUNNE jo være et problem på serveren og det koster gratis for kunden hvis hosting udbyderen kan løse problemet.

Det er noget vrøvl, du kan optimere et website i 100 år uden det hjælper særlig meget, hvis den ligger på en dårlig server.

Jeg er enig i at det altid er bedst at have et optimeret website, men lige nu vides det ikke hvor problemet ligger henne, derfor jeg siger at hun skal starte med at finde ud af hvor problemet ligger og da det jo ikke koster hende noget at kontakte hendes hostingudbyder og få dem til at kigge på problemet og måske løse det, skal hun naturligvis starte der og ikke starte med at hyre en optimerings ekspert, det kan være næste skridt.

//Kim

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle

Start med at smide dit website gennem nogle af de website tests der findes ude på nettet, de kan i det mindste give en indikation af hvor problemet kan ligge henne at det er langsomt.

Du får lige et par stykker her:

http://www.webpagetest.org/

http://tools.pingdom.com/fpt/

https://gtmetrix.com/

Der er mange andre derude, de kan ikke løse dit problem, men de kan give dig et fingerpeg om hvor problemet ligger :)

//Kim

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

wphosting:

Hej Kim

Kim Tetzlaff - KTJ-Media.dk:
Det kan altid betale sig først at optimere på sitet, og derefter se på om serveren kan blive forbedret.

Jeg er helt uenig Kim, hvis man ikke selv kan optimere skal man ud i byen og have pungen op af lommen, er det serveren der er langsom af den ene eller den anden grund kan din hosting udbyder som oftest gøre noget ved problemet, der KUNNE jo være et problem på serveren og det koster gratis for kunden hvis hosting udbyderen kan løse problemet.

Det er noget vrøvl, du kan optimere et website i 100 år uden det hjælper særlig meget, hvis den ligger på en dårlig server.

Jeg er enig i at det altid er bedst at have et optimeret website, men lige nu vides det ikke hvor problemet ligger henne, derfor jeg siger at hun skal starte med at finde ud af hvor problemet ligger og da det jo ikke koster hende noget at kontakte hendes hostingudbyder og få dem til at kigge på problemet og måske løse det, skal hun naturligvis starte der og ikke starte med at hyre en optimerings ekspert, det kan være næste skridt.

//Kim

Du skal have lov til at være uenig, men jeg har optimeret mere end 1000 websites gennem tiden. og selv de sites som har ligget på dårlige servere er kommet ned på 500ms-1,5 sek. der er få undtagelser måske 5-10 sites, hvor det absolut var nødvendigt også at flytte til anden server.

Også i dette tilfælde har det intet med serveren at gøre, den er fint hurtig. selvfølgelig skal man undersøge sagen. Men servere kan altid blive forbedret, og man kan altid avancere serveren, men er der noget galt på sitet, hvilket der også er i dette tilfælde, ja så nytter det jo ikke ret meget at skifte server eller få hostingudbyderen til at se på hvad de kan forbedre på deres servere. for problemet ligger typisk på sitet, ikke hos udbyderen.

MVH Kim Tetzlaff

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Kim Tetzlaff - KTJ-Media.dk:
Du skal have lov til at være uenig, men jeg har optimeret mere end 1000 websites gennem tiden. og selv de sites som har ligget på dårlige servere er kommet ned på 500ms-1,5 sek. der er få undtagelser måske 5-10 sites, hvor det absolut var nødvendigt også at flytte til anden server.

Jeg siger ikke at det ikke er optimering, det eneste jeg egentlig gjorde opmærksom på, var at jeg syntes rækkefølgen skulle være at undersøge ved udbyder og dernæst optimering, det syntes jeg er den rigtige rækkefølge :)

//Kim

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

wphosting:

Hej Kim

Kim Tetzlaff - KTJ-Media.dk:
Du skal have lov til at være uenig, men jeg har optimeret mere end 1000 websites gennem tiden. og selv de sites som har ligget på dårlige servere er kommet ned på 500ms-1,5 sek. der er få undtagelser måske 5-10 sites, hvor det absolut var nødvendigt også at flytte til anden server.

Jeg siger ikke at det ikke er optimering, det eneste jeg egentlig gjorde opmærksom på, var at jeg syntes rækkefølgen skulle være at undersøge ved udbyder og dernæst optimering, det syntes jeg er den rigtige rækkefølge :)

//Kim

oki, cool. det er også fint.

Men det ændre dog ikke på at det er hjemmesiden der typisk er problemet i 99 ud af 100. Det samme gælder i dette tilfælde.
Men man skal da have lov til at kontakte udbyderen for lige at høre om der kunne være et problem hos dem et sted :)

MVH Kim Tetzlaff

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)