Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg fra Dansk webshop i Sverige

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 5. Oct 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Her en del erfaringer med det Svenske land og måden vi er gået fra at være en Dansk webshop til at Sverige er blevet vores største marked på 15 måneder.  

Punkter efter vores erfaringer og tal.: 

1. 50% af salg foregår gennem Klarna eller Payson (faktura tjenester). 27% betaler via. Del betaling (Klarna), de sidste 23% betaler kontant med kort betalingskort. 

2. Næsten 75% af vores ny salg bliver udelukkende genereret gennem prissammenligningsidder som PriceRunner og Prisjakt. 

3. I Danmark bruger største delen af internet brugerne TrustPilot i Sverige er de stortset ligeglade med dette, her er det netop bedømmelser på prissammenligningsiderne som kunder handler ud fra og der de tjekker en. Derfor er det en vigtig del at være godt aktiv på disse sites, ihvertfald hvis du handler B2C.

Det er næsten umuligt at generer et fornuftigt salg uden Svensk oversættelse. 

Det eneste der er utrolig vigtigt at ligge vægt på, er at Svenskerne er meget trofaste og det er ikke et spørgsmål om pris. Det er kræver meget arbejde og utrolig mange markedføringskroner at få overbevist kunden om de skal handle hos dig istedet. Så derfor er det også utrolig let at få en fornuftigt avance på produkterne kontra herhjemme og den prisfiksering der er. 

Det sidste man skal være opmærksom på er at kunderne forventer altid at få leveret varen gratis og er van til en leveringstid på op til 7 dage. I vores butik har kunden dog flere valgmuligheder hvor de kan betale for at få leveret varen hurtigt, som faktisk er godt benyttet, ca 40% benytter DB Schenker express levering til 29,-.

Venligst, Daniel

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)