Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af privat person til IVS

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Aug 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino, jeg er lidt af en rookie inden for erhvervsdrivelse, but here it goes:

Jeg er med til at drive et IVS hvor vi har købt rettighederne til at bruge et produkt. Vi har udført en overdragelses kontrakt, hvor alle modtager og deres CPR-numrer står etc, så handlen er dokumenteret på sin vis. Hvordan får vi betalt disse personer? Skal vi bare spørge om deres bank konto og så overføre pengene og så bogføre det som et varekøb, eller skal vi få dem til at sende os en faktura?

Edit: Personerne er private og repræsentere ikke et firma.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

en Royalty/rettighed må være en ydelse og I skal som firma indberette det til skat - i E-indkomst som bidragspligtig B indkomst på deres CPR vil jeg bestemt mene (vil svare til forfatterrettighed o.l. http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/indberet-b-indkomst-hos-skat-i-e.html og så kan I bare overføre hele beløbet til deres konti. Det er jo ikke produktet I har købt som et brugt produkt, men en rettighed.

Du må helst ikke være rookie i et IVS for der er mange faldgrupper. Må jeg anbefale jer min E-bog om IVS som kan give jer lidt mere end rookie tilværelsen LINK TIL IVS 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)