Hej Aminoer. |
Hej Daniel
Du må beslutte, om du ved uagtsomhed har beskadiget låsen eller ej. Hvis du ikke har beskadiget noget ved uagtsomhed eller bevidst, så er du ikke ansvarlig.
Hvis du ikke mener, at du har gjort noget galt, ja så synes jeg da bestemt du skal afvise at være erstatningsansvarlig og derfor afvise evt. krav.
Det er forbrugeren/skadelidte, som har bevisbyrden for, at du har beskadiget låsen, og at skaden er sket ved uagtsomhed. Det lyder meget sandsynligt, at det er rent tilfældigt, at låsen nu er gået i stykker - pga. simpel slid og ælde.
Det lyder videre ikke, som om sagen har stor økonomisk værdi - men ellers vil jeg overveje at anmelde det potentielle krav til mit ansvarsforsikringsselskab. Bare for det tilfælde, at kunden til min store overraskelse skulle få medhold i, at de havde et krav. Dette for at undgå at forsikringsselskabet kan afvise kravet pga. for sen anmeldelse eller andet. Dette skal man særligt være obs på, hvis man skifter forsikringsselskab efter kundens klage. Men som sagt er denne sag nok så lille, at den uanset næppe bliver til mere, end lidt træls snak med kunden.
Husk dog at afvise kravet på en pæn måde. Du skal jo huske, at du jo er afhængig af god omtale.
Held og lykke.