Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejning af fast ejendom hvor dele er under renovering

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Dec 13
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Vi står og skal udleje hele vores hus ud i 12 måneder, da vi selv skal flytte til en anden region for at arbejde i et års tid.

Vi har styr på det meste omkring udlejningen, og har fundet en lejer.

Jeg er kommet i tvivl om hvordan vi skal forholde os til selve arealet der udlejes. Huset har 110 kvm beboelse, men som det står lige nu, er der 2 værelser, et stykke gangareal og et lille badeværelse, der står ufærdigt. Man kan godt gå på gangen, men værelserne kan faktisk ikke bruges til meget andet end lidt opbevaring, da de står med helt bare vægge, hvor der skal lægges el ind osv. Det lille badeværelse kan slet ikke bruges. Jeg vil tro, at det alt i alt svarer til ca. 30 kvm.

Da vi gerne ville udleje hele boligen, og lejeren ikke er super interesseret i at betale husleje for 110 kvm, hvor de kun kan benytte 80, sad jeg derfor og tænkte over, hvordan vi skal forholde os til dette.

Er det noget, der skal angives i lejekontrakten, og i så fald, vil SKAT ikke undre sig over, at man udlejer en hel ejendom, men kun får lejeindtægt for 80 kvm?

Er der nogen der kan hjælpe?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

skat blander sig ikke i den m2 pris du får - så du skal bare aftale en pris som din lejer og du er tilfredse med - for 110 m2 nok lettest  ved at sætte samlet pris så den passer - eller for 80 m2 mere kompliceret da de jo må bruge arealerne trods alt. Det er bare samlet pris du skal aftale og skat blander sig slet ikke i prisaftale mellem to uafhængige parter

god rejse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Dec 13
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tak for et hurtigt svar :)

Hvis vi aftaler en pris på fx 6.000, men markedslejen er omkring 7.500 for 110 kvm af samme type i ca. samme område, bliver jeg vel beskattet af de 7.500 frem for de 6.000, gør jeg ikke?

Er det muligt at begrænse lejer til ikke at kunne bruge arealerne?

Kan du se nogle forhindringer i dette ift. at anvende virksomhedsordningen, eller er besværet for stort ift. at udlejningen kun er 12 mdr.?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

tchr86:
Hvis vi aftaler en pris på fx 6.000, men markedslejen er omkring 7.500 for 110 kvm af samme type i ca. samme område, bliver jeg vel beskattet af de 7.500 frem for de 6.000, gør jeg ikke?
ikke hvis det er til ren trediemand - markedsleje er kun for internt i familien

VSO virker som overkill - i alle fald hvis du ikke er oppe i topskat og har glæde af at fordele overskuddet på senere år

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)