Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny bog og tilhørende firma

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Sep 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer :)

Jeg står for at skulle udgive en ny bog - dog i et mindre oplag til at starte med (100 bøger) - og skal så sælge denne bog online.


Er jeg i det tilfælde nødt til at oprette et firma til udgivelsen af bogen? Og under hvilken type virksomhed?
(Jeg får printet bøgerne andetsteds, og udøver ingen tryk/prints selv)


P.s. Jeg har allerede et en-mands freelance animationsfirma/grafisk design firma, in case det kan gøre ting nemmere/sværere. 

BH Sunai

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

momsregistrering skal ske når det er åbenlyst for dig at du omsætter for over 50.000 kr på 12 mdr løbende (frem og tilbage) Det gør du ikke lige med 100 bøger tror jeg

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html

og drive virksomhed uden moms http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/kan-jeg-drive-forretning-uden-at-vre.html MEN hvis du i forvejen er momsregistret så er du forpligtet til at køre alt salg med moms når det er momspligtig virksomhed som udgivelse/salg her vil være -

SÅ ER du enkeltmands momsregistret så er det med moms og du kan drive det i samme virksomhed MEN du må ikke lige trække udgifter til den ene aktivitet fra, i indægter fra den anden aktivitet - der skal være sammenhæng mellem en udgift, taget for at skabe en indtægt, og indtægten. Om de to ting er to sider af samme sag kan jeg ikke afgøre - men du må godt drive to forskellige aktiviteter i samme virksomhed

Du kan også udgive gennem f.eks. Saxo og få 70% af prisen selv, og du håndterer alt og indberetter din betaling som honorar (eller lade printe udgive og få honorar som forfatter vil jeg mene)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)